בתוך שני עשורים (האחרון במאה ה-20 והראשון במאה ה-21), תפחה התנועה פה ב-70% - הרבה יותר ממדינות מערביות אחרות ■ אז מה האלטרנטיבות?
מסדרונות עם פינות ישיבה ללמידה עצמית, בית-ספר ללא גדרות שהספרייה בו פתוחה עד הלילה, כיתות בקומה השישית וקולטנים סולריים על הגג - בתי-הספר החדשים מיישרים קו עם הגישות האדריכליות והחינוכיות העדכניות
מגדל נווה צדק הוא חוצפה? קרוב אליו יש חוצפה גדולה הרבה יותר
הוא ירוקן את לב העיר, ימנע את גאולת השכונות ויפקוק במכוניות
נתניהו מחפש נגיד כוכב בעולם שהתפכח. הגיע זמן הפקיד
אב-טיפוס של אפליקציות סלולריות חדשות, המנסות לענות על הצרכים והבעיות המיוחדים שבהם נתקלים תושבי העיר הגדולה, יוצגו ויעמדו לניסיון הקהל בתערוכה שתוצג החודש בחללי מכון אבני ברחוב אילת בת"א
4 מפעילי חברות אוטובוסים התכנסו ב"גלובס" כדי לטעון כי הפתרון האמתי לפקקים, לזיהום האוויר ולבטיחות בדרכים, נמצא בכיס שלהם, והוא זול וניתן ליישמו מייד
גם במנהטן יש "תל-אופן" שכבר צבר 60 אלף מנויים בחודש, בלונדון 24% מהנוסעים הם רוכבי אופניים, ובאמסטרדם יש יותר אופניים מתושבים ■ גם לרחובות בארץ התופעה מתפשטת, אבל לנו יש יולי-אוגוסט
שוחד שקיבלו ראשי ערים עבור היתרי בנייה הוא הבעיה הקטנה
מאות מיליוני שקלים משקיעה ישראל בתיירים המגיעים בקבוצות מאורגנות לארץ ■ מעוז ינון מחפש דווקא את התיירים העצמאים, ומבטיח: התרמילאים תורמים הרבה יותר לכלכלה בפריפריה
רגע לפני שהוא נפרד מראשות העיר לוד, כשההזנחה והעליבות עדיין ניכרים בכל פינה, מאשים מאיר ניצן את מדינת ישראל בהזנחה תכנונית ופוליטית, ומקווה שרפורמת תחבורה ענקית היא זו שתחולל סוף-סוף את השינוי בעיר
לעבור מאות מטרים, גרמי מדרגות ופתחים עם 20 ק"ג בידיים
סקר משרדי התכנון בישראל של D&B, המדרג את 10 הגדולים לשנת 2012, מאותת על שיפור במצב הענף: גידול מתמיד במספר המועסקים, וזאת על אף הירידה במספר התחלות הבנייה
האדריכל ישראל גודוביץ', מהנדס העיר ת"א לשעבר: "בשביל מה צריך בחירות? הציבור ממילא מרוצה מרון חולדאי, אז אפשר לוותר וגם לחסוך בתקציב" ■ וגם: למה סירב חולדאי להרוס את המזרקה בכיכר דיזינגוף
דני שפילמן, מנכ"ל מיזם תל-אופן, העביר השבוע את מטה הניהול למחליף צעיר ■ הוא משאיר מאחוריו מיזם שצבר הישגים עסקיים לא מבוטלים, אם לשפוט לפי הנתונים הגלויים, אבל גם עם צבר תלונות לא מבוטל מצד המשתמשים הקבועים המכורים
ירושלים מנסה כבר שנים לעלות על גל תעסוקת ההיי-טק כמנוף לפיתוח העיר ■ בפאנל שהתכנס עבור "גלובס" נבחנו חסמים כמו התכנון והתחבורה וגם היתרונות, כמו למשל החרדים. כן, החרדים. וגם הערבים
אדריכלות