לגלובס נודע שמפעילות האוטובוסים הגיעו להסכם פיצויים עם המדינה על אובדן ההכנסות מדילול קווים עקב המלחמה • כדי שהסיוע שעומד על 100 מיליון שקל לא ישמש לרווחים, הוא הותנה בהשתתפות בעלי החברות ובאי חלוקת דיבידנדים עד סוף השנה • אגד ודן סירבו לתנאים
בתקציב המעודכן ל־2024 צפויה לעבור גם החלטת הממשלה על החלת מס נסועה על כלי רכב חשמליים - 15 אגורות לכל ק"מ • הצעד אומנם עורר חילוקי דעות באשר להשפעה הסביבתית מול המאבק בגודש, אך באוצר דווקא תומכים בו • אלו הסיבות
שרת התחבורה הציעה השבוע באגביות לדחות את פתיחת המטרו כדי לחסוך בהוצאות. כי מה הוא זרז הצמיחה של המשק לאחר המלחמה לעומת כמה כבישים ומחלפים ב"פריפריה" שתועלתם שנויה במחלוקות • תחת רגב אין דיון מקצועי או פתרון בעיות, ואנחנו כבר משלמים את המחיר
דחיית הבחירות מעמידה בסימן שאלה מספר פרויקטי תשתית, בין היתר מחשש בעיריות מסגירת רחובות בעת הזו • במקביל, גם האיסור על הכנסת פועלים פלסטינים תורם לעיכובים • הנזק בטווח הקצר, עפ"י גורמים המעורים בפרטים, עלול להגיע לעשרות מיליוני שקלים
חיים גליק, מנכ"ל נת"ע, אמר במהלך הרצאה בטכניון כי לעמדתו הפרויקט יחל לפעול רק בעוד כעשור וחצי • גורמים בחברה: "המנכ"ל שלף מהמותן ולא הסתמך על עבודה מקצועית"
משרד האוצר מציע לקצץ כ-7 מיליארד שקל מתקציב משרד התחבורה • במסגרת הקיצוצים, מוצע לבטל את הרפורמה בתעריפים שיזמה השרה מירי רגב, ולהחיות את מס הנסועה על כלי רכב חשמליים
משרד האוצר צפוי לעצור השקעה לפיתוח התחבורה בחדרה • לפי גורמים, הסיבה היא התפרקות יחידת "המאיץ" שגיבשה את הפרויקט והייתה אמורה לנהל אותו: "אין דרג מקצועי מתפקד"
שלושה מתוך שישה עובדים עזבו את רשות המטרו, שפועלת ללא מנהל מזה שנתיים, ובאחריותה 150 מיליארד שקל • לפי גורמים בענף, הרקע לעזיבות מיוחס להתנהלות השרה מירי רגב, ובין היתר, להתנגדותה למטרו • כעת, בענף חוששים שלא ייוותרו אנשי מקצוע שינהלו את הפרויקט
מאז נכנסה מירי רגב למשרד התחבורה הודיעו כמעט כל אנשי המקצוע על עזיבתם מיחידת המאיץ, שהוקמה בממשלה הקודמת • היחידה פועלת במטרה לשפר את רשתות התחבורה בערים, ואחראית על 23.3 מיליארד שקלים • בענף חוששים: התקציב יוסט כעת לצרכים פוליטיים
בממשלה ובענף הספנות קוראים להסיר את המגבלה הוותיקה על נמל מספנות ישראל ליבוא עד 5% מהסחורות, חרף טענות לשיקולים פוליטיים • המהלך צפוי להעמיק את השבר בנמל חיפה הסמוך
בנוסף למנכ"ל הרלב"ד ארז קיטה, גם אגף התשתיות במשרד התחבורה סובל מגל עזיבות של אנשי מקצוע • כך עוזבים מרבית אנשי היחידה, האמונים על קידום תשתיות תחבורה בהיקף של 12 מיליארד שקל
נת"ע חותמת על הסכמים בשווי מיליארדים עם חברות ניהול, אך ועדת האיתור למנהל רשות המטרו עדיין לא קמה • בינתיים, תקנים במשרד התחבורה הוקפאו, וגורמים בענף טוענים כי מדובר במאבק חדש מול משרד האוצר, שמתנה את איושם באיוש התקנים של רשות המטרו
לגלובס נודע כי במשרד התחבורה הורו לעובדים לתעד את פעילותיהם כדי להיערך ליום שאחרי המלחמה • במקביל הושק "אולפן" לשידורי לייב בפייסבוק, וכבישים סומנו בדגלים • בינתיים, חברות תשתית קורסות, פרויקטים יקרים קפאו, והרכבת מקרטעת • והיכן השרה? "איש לא יודע"
נדב צוק, סגנה של מנהלת רשות החברות הממשלתיות מיכל רוזנבוים, טוען להתעמרות מצידה ולהתערבות בעבודתו • הרקע לסכסוך בין השניים הוא רצונה של רוזנבוים לנסח חוות-דעת הממליצה שלא להאריך את כהונתם של יו"ר הרכבת משה שמעוני ויו"ר נתיבי ישראל יגאל עמדי
התנועה לאיכות השלטון: "החלטת משרד התחבורה להפסיק לאלתר את התחבורה הציבורית בשבת ללא הודעה מוקדמת, ובנימוק לפיו ההחלטה התקבלה ע"י משרד הביטחון - שמתברר כלא מאומת - מעלה חשש כי המשרד פועל בשרירותיות ומתוך מניעים זרים" • ארגון "15 דקות": "רגב מפקירה את העורף ואת משרתי המילואים"
מתחילת המלחמה בחודש שעבר, הרכבות והתחבורה הציבורת פועלת גם בשבתות • כעת, הודיע משרד התחבורה "הוחלט כי התחבורה הציבורית לא תופעל בסופי שבוע" • ברקע: דיווחים שהוכחשו על הנחייה של משרד הביטחון להפסיק את הנסיעות בשבת
ישראל במלחמהמטרומינוי בכיריםמשרד האוצרמשרד התחבורהנת"ערשות המטרושרת התחבורהתחבורה ציבוריתתשתיות תחבורה