משרדי האוצר והתחבורה הגיבו היום לסכסוך העבודה שהכריזה ההסתדרות בנמלי חיפה ואשדוד, לאחר שלטענתה לפי הסכמות מול המדינה נמל המפרץ יפרוק רק מכולות • "המדינה לא נתנה כל התחייבות לכך", כתבו במשרדי הממשלה
הסיבה: כוונת המדינה לאפשר לנמל המפרץ ולנמל הדרום לפרוק גם אוניות מטען כללי, ולא רק אוניות מכולה כפי שלטענת ההסתדרות נקבע בין המדינה לוועדים • ההסתדרות מאיימת להשבית את הנמלים החל מ-1 בפברואר
קו אניות מטען של חברת צים ששמו ADX שעובר דרך מספר נמלים לאורך הים האדריאטי ועוד עוזב את נמל חיפה הממשלתי, ועובר לנמל המפרץ הפרטי בחיפה שמופעל על ידי החברה הסינית SIPG • מדובר בקו הספנות הראשון שמתחיל לפעול באופן סדיר בנמל המפרץ. לצים נותרו קווים אחרים שפועלים בנמל חיפה הממשלתי
בראיון לגלובס מי-האו צ׳יאנג, מנכ"ל SIPG ישראל, מסביר על השיקולים האסטרטגיים של ענקית הנמלים בבחירה בישראל לנמל הראשון שהיא מפעילה מחוץ לסין • הוא מספר כי למרות התלאות הביורוקרטיות הניסיון מוצלח, והחברה שוקלת להתרחב לנמלים נוספים בעולם; ומנסה להרגיע את החששות האמריקאים: נארח אותם אם יבואו למטרות כלכליות
נמל המפרץ הוא היחיד בישראל שמסוגל לקלוט אוניות ענק של עד 18 אלף מכולות • הנהלת הנמל הסינית טרם חתמה עם חברות הספנות הגדולות על קווים קבועים, והפעילות המלאה תתחיל רק ב־2022 • הצל שמעיב: כביש הגישה לנמל החדש יהיה מוכן רק בעוד כשנתיים, והעורף הלוגיסטי שלו מתעכב
שני הנמלים החדשים שייפתחו בחיפה ובאשדוד עד סוף השנה יגדילו את מצבת הנמלים של ישראל מארבעה לשישה • עד כמה יושפעו זמני ההמתנה של האוניות, איך תשפיע התחרות על הנמלים הממלכתיים הישנים, ומדוע הוזלת השינוע לא תתגלגל להנחה במחירי הטלוויזיות
חברת נמלי ישראל הודיעה היום כי "נמל המפרץ" יתחיל לפעול בעוד מספר שבועות • בהמשך השנה צפוי להיפתח הנמל הפרטי השני בישראל – באשדוד
הנמל הפרטי "נמל המפרץ" שתפעיל החברה הסינית SIPG בחיפה ושיתחרה בנמל חיפה יתחיל לפעול רשמית רק בעוד כחודשיים, אך הערב עגנה בו אניה ראשונה ל"ניסוי כלים" במסגרתו היא תעמיס 1,500 מכולות ריקות בדרכן לטורקיה
הסתדרות העובדים הכללית החדשההרפורמה בנמליםמשרד התחבורהנמל אשדודנמל הדרוםנמל חיפהנמלי ישראלנמליםשביתה בנמליםתובלה ימית