הצבא ומשרד הביטחון מזהירים בשיחה עם "גלובס" כי במידה ומשרד התחבורה לא יאיץ את הקמת תשתיות ההסעה ההמונית בדרום הארץ, הם יעכבו ואולי אף יקפיאו חלקים נרחבים מהמעבר של בסיסי צה"ל לדרום
לטענתם, מכרזים רבים מכוונים לתוצרת חוץ ומונעים ממפעלים ישראליים לגשת אליהם ■ משרד הביטחון: הזכיין מעדיף חברות ישראליות ב-30% מהמכרזים
רשות מקרקעי ישראל: "מטרת התוכנית למשוך אוכלוסייה איכותית לירוחם, תוך ניצול ההזדמנות של מעבר עיר הבה"דים לדרום באמצעות בניית שכונת איכות חיים גבוהה"
על פי התוכנית הממשלתית, בתום המהלך צפוי הנגב להפוך ל"עמק הסיליקון הישראלי", כשמטרופולין באר שבע ישמש מוקד להתפתחות היי-טק וסייבר ■ נתניהו: "המנוע האמיתי הוא המנוע של המגזר העסקי, המגזר הטכנולוגי שדוחף את כל השאר"
זרוע הבנייה של אפריקה ישראל תקים 12 מבנים המיועדים להדרכה
ארנה ברי - מדענית, יזמית, סגנית נשיא EMC, ומשקיעה בולטת בפיתוח הנגב - זועמת על הניהול השערורייתי של מעבר צה"ל לדרום ■ בראיון ל-G היא מבקרת בחריפות את השר סילבן שלום, וקוראת לתת לצה"ל לנצח על הפרויקט
עומס הצפיות החברתיות-כלכליות לקראת פתיחתה של עיר הבה"דים בנגב בעוד 3 שנים שובר כבר היום שיאים ■ מחקר חדש מציג את המספרים והתחזיות בנוגע להשפעה הכלכלית האמיתית של הפרויקט האדיר על דרום הארץ
חברת ייעוץ ששכרו משרדי הביטחון והאוצר: הפער בין ההכנסות מארנונה של הרשויות עשירות לבין הרשויות העניות עומד על מאות אחוזים
מדובר בכ-12.5% מנכסי הקרן המשקיעה בתחומי התשתיות והאנרגיה, שגייסה עד כה 780 מיליון שקל ■ עלות הפרויקט נאמדת ביותר מ-9 מיליארד שקל ומשכו עומד על 25 שנה
שנה לפני סיום הבנייה המתוכננת, האלוף יאיר נווה חושש שהיעדר תשתיות תחבורה, חינוך ותרבות ובעיות דיור ירתיעו את המשרתים, שיעדיפו להישאר במרכז ■ תמונת המצב של פרויקט המיליארדים של צה"ל
חברת חוצה ישראל מתכננת את המשך כביש 6 לצומת הנגב, אבל מה שבאמת צריך זה קו רכבת סמוך, עוקף באר-שבע, שימנע נסיעה של חומרים מסוכנים בבירת הנגב ויספק הסעה יעילה אל קריית המודיעין ועיר הבה"דים
בעקבות האישור תחזיק אלקטרה ב-25% מהזכויות בזכויות הזכיין המאושר, לצידן של קבוצת מנרב (67.5%) וחברת נכסי זיסאפל
עו"ד יהודה רוה ייצג את מנרב, שזכתה במכרז לבניית פרויקט הענק בנגב ■ "תמלא את המדבר עם אנשים, והוא ייראה אחרת לגמרי. זה מה שיקרה עם עיר הבה"דים"
משרד הביטחון חתם עם מנרב על החוזה השקלי הגדול בתולדותיו - 8.5 מיליארד שקל ■ החברה תקים את עיר הבה"דים ותתפעל אותו למשך 25 שנה
תרחיש הבלהות של בעלי מנרב: "נניח שמישהו קנה דירה בת"א והמחירים שם יירדו ב-40%; הוא ישלם משכנתא על ה-100% ועוד 3-4 מיליון שקל על כלום"
במליאת הפתיחה של פסגת הנדל"ן השנתית של "גלובס", תחת הכותרת "משחררים קרקעות-חונקים את האשראי", תעלה גם הסוגיה איך אפשר לבנות והאם חברות הביטוח ירימו את הכפפה
דרך ארץחוצה ישראלחניוניםכביש 6כבישיםמיכאל ביטוןרכבתרכבת ישראלתאונות דרכיםתשתיות