הצריכה המקומית, שמהווה כ-50% מהתוצר, נבלמה בחודש יולי לאחר תקופה קצרה של התאוששות • המשיכה היומית המוצעת מכספומטים ירדה ב-14% לעומת יולי אשתקד, למרות התאוששות בחודש יוני • שיפור בענפי המלונאות והמסעדות אחרי הסגר, אבל הם עדיין רחוקים משגרה
מתחילת השנה נרשמה בענף צמיחה בשיעור חריג של 9%, אך לצד הצמיחה הקמעונאית, חלק ניכר מחברות המזון ממשיכות להיפגע בהיקף הפעילות המוסדית שלהן - במסעדות ובמלונות
רשות התחרות החליטה שלא לשנות את הסעיף בחוק המזון שאסר על ספק להעביר תשלומים לקמעונאים גדולים • סעיף זה הביא לעלייה בשיעורי הרווחיות הגולמית של קמעונאיות המזון
סטיב לוין, דירקטור בבנק לאומי, המשמש כסגן יו"ר אחת מחברות הבשר המובילות בארה"ב, הצטרף כיו"ר לחברת מיט טק הישראלית, המתעתדת להנפיק בנאסד"ק • בראיון בלעדי ל"גלובס" הוא מספר על שוק הבשר העתידי, ועל המצפון הנקי לחלוטין שלו
לפסק הדין בעניין המחיר המופרז של קוטג' תנובה יהיו השלכות על מאזן הכוחות בין יצרניות המזון לבין עצמן ובממשק שלהן מול הציבור הרחב • הפסיקה החדשה תסמן ליצרניות המזון, ולא רק לתנובה, שהייקור שנעשה עתה צריך להיות מידתי ו"הוגן"
אפקט הקורונה המשיך לתמוך בצמיחה בקניות ברשתות השיווק גם בחודש מאי • נתוני סטורנקסט מציגים גידול חריג בשוק שהתרגל לצמיחה מתונה בשלוש השנים האחרונות
כך עולה מנתוני סטורנקטס שהגיעו לידי "גלובס" • עם זאת, בעוד שחברות המזון נהנו מצמיחה בזירת הפעילות הקמעונאית, חלק ניכר מהפעילות המוסדית שלהן נגדע באחת עם ההשבתה בת החודשיים של המלונות ושוק ההסעדה על רקע מגפת הקורונה
מדד המחירים בחודש אפריל 2020 מציג עלייה של 2.6 נקודות בהשוואה לאפריל 2019, כך עולה מנתוני סטורנקסט • עליית המחירים נרשמה במקביל לירידה של 1.3% במכירות מוצרי הצריכה לעומת אפריל אשתקד
לאחר שבמרץ רשם שוק המזון את שיא כל הזמנים, באפריל נרשמה עלייה של 25 מיליון שקל בלבד במכירות ביחס לחודש המקביל • מתחילת השנה נמכרו מזון ומשקאות ב-14 מיליארד שקל • גורמים בשוק: נערכים לתרחיש של מיתון בהמשך השנה
אם אנו רוצים ביטחון תזונתי, צריך לפעול להגדלת ההיצע באמצעות צעדים כמו תמיכה ישירה בייצור מקומי, לצד ביטול מלא וסופי של משטר המכסות, המכסים ופיקוח המחירים
מכירות שוק המזון והמשקאות רשמו בחודש אפריל 2020 גידול של 0.7% בלבד לעומת אפריל 2019, כך לפי נתוני סטורנקסט • את השליש הראשון של 2020 מסכם השוק עם גידול של קרוב ל-11%
הסגר, סגירת המסעדות, חג הפסח וביטול החופשות בחו"ל הזניקו את מכירות המזון והמשקאות בישראל • במרץ 2020 הישראלים קנו ב-1.2 מיליארד שקל יותר מאשר בחודש המקביל אשתקד • רוב היצרניות רשמו צמיחה דו-ספרתית במכירות ברבעון הראשון של השנה
לפי נתוני סטורנקסט, בגלל משבר הקורונה ועיתוי חג הפסח הציבור רכש במרץ 2020 מזון ומשקאות ב-1.2 מיליארד שקל יותר מאשר במרץ אשתקד
החשש מהתפשטות הווירוס מבריח את הלקוחות מהקניונים ומחנויות האופנה, ובענף דורשים הקלה במסים וסיוע מהממשלה • ברשתות המזון, לפחות בינתיים, רושמים עלייה של כ-30% במכירות ומתקשים לעמוד בביקושים למשלוחים אונליין
אף שרשתות המזון הצטרפו למבצעים של חודש נובמבר, ענף מוצרי הצריכה רשם ירידה של 2.7% ביחס לחודש המקביל בשנה שעברה
נציגי ענף המזון הביעו כעס על כך שמשרד הבריאות לא נתן להם מספיק זמן להיערך לסימון מוצרים בתו הירוק המסמן מזון בריא
רשות התחרותהעלאת מחיריםחברות מזוןיבואיוקר המחיהמחירי המזוןניר ברקתקמעונאותרגולציהרשתות שיווק