תעשיית הרכב בצל הקורונה

כתבות אחרונות

 
מאזדה 3. הדגם הנגנב ביותר בישראל / צילום: יח''צ
גניבות רכב | ניתוח

גניבות הרכב הוכפלו, חברות הביטוח מפסידות מעל מיליארד שקל בשנה, והציבור משלם

המחסור בחלקי חילוף וברכבים מוביל להכפלה של גניבות המכוניות בישראל • בשוק הביטוח מעריכים כי התופעה עולה לחברות הביטוח יותר מ־1.3 מיליארד שקל בשנה - מה שמתגלגל מיד למחירי הפוליסות, שכבר התייקרו בעשרות אחוזים • וגם: הערים והדגמים הכי פופולאריים על גנבי הרכבים

רועי ויינברגר 04.01.2023
אורנה הוזמן בכור, יו''רית נמל אשדוד / צילום: איל יצהר

יו"רית נמל אשדוד: "בנמלי ישראל היו 100 אוניות בהמתנה, אבל עכשיו יש פחות מ-30"

איזה השפעה יש לפקקים בשרשראות האספקה הגלובליות כתוצאה מהקורונה על תעשיות שונות? • נושא זה עמד בבסיס פאנל שהנחה אורן דורי בכנס "כלכלה בטלטלה" של גלובס

אופיר דור 22.06.2022
מפעל פולקסוואגן בוולפסבורג בגרמניה. ההנהלה הורתה לחתוך בתפוקה / צילום: Associated Press, Michael Sohn

העתיד הדו מסלולי של תעשיית הרכב אחרי רעידת האדמה של הקורונה

העתיד של יצרניות הרכב ברור למדי: תחום הרכב האוטונומי החמקמק, שעדיין רחוק משימוש אמיתי, ותחום הרכב החשמלי, שבו העתיד במידה רבה כבר כאן • החברות המסורתיות מצטרפות למרוץ וכבר פועלות בהיקף נרחב בתחומים האלה - וההשקעה בסקטור כולו נראית כמו הזדמנות

ליאור וקס וזיו אדאטו 07.12.2021
נמל אשדוד. צפי למכירות של 290 אלף כלי רכב חדשים השנה / צילום: תמר מצפי

התרגלתם להגיע לסוכנות ולהתמקח על מחיר הרכב החדש? המציאות השתנתה. זה מה שבכל זאת אפשר לעשות

בתוך רבעונים ספורים הפך שוק הרכב ישראלי משוק של קונים, שמחוזרים על ידי המוכרים, לשוק של מוכרים עם זמני המתנה הולכים ומתארכים והנחות מזעריות • איך זה קרה, על מי זה משפיע ומה עושים • גלובס עושה סדר

דובי בן גדליהו 28.09.2021
ניתוח

שוק הרכב הישראלי נכנס לקורונה עם שכבה של שומן עסקי. האם זה יספיק עד סוף 2020?

כ-21 אלף מסירות רכב בחודש יוני מצביעות על התאוששות בענף, אחרי הרבעון האבוד של הסגר • ספק אם המגמה תימשך לאורך זמן, במידה שלא יינקטו צעדים כמו מתן הנחות בגובה 15%–20%, בדומה לאלה שמוענקות על רכבי ליסינג • כתבה חמישית ואחרונה בסדרה

דובי בן גדליהו 17.07.2020
ניתוח

בעשור הקרוב לא תוכלו להיפרד מרישיון הנהיגה: חלום הרכב האוטונומי הולך ומתרחק

היום שבו נוכל להיפרד מההגה ומהדוושות בזמן הנהיגה ממשיך להתרחק • הרגולטורים בעולם מוטרדים מהאחריות המשפטית וחברות הרכב מקצצות את ההשקעה בפיתוח, בין השאר בעקבות הקורונה • כתבה רביעית בסדרה 

דובי בן גדליהו 16.07.2020
כביש שהפך לשביל אופניים בפריז / צילום: Lafargue Raphael, רויטרס
ניתוח

פספסנו את הרכבת? המדינה צריכה להשקיע בתחבורה ציבורית דווקא בימי הקורונה

משרד התחבורה ניסה לשכנע את הישראלים לוותר על הרכב הפרטי, אך הריחוק החברתי שיבש בצורה דרמטית את פעילות האוטובוסים והרכבות • פרופ’ קרל מרטנס מהטכניון: "תחבורה ציבורית טובה היא חובה. הקורונה לא משנה את זה" • כתבה שלישית בסדרה

שני אשכנזי 15.07.2020
חנות של טסלה בצרפת / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
ניתוח

טסלה התנתקה מהמציאות ושווה פי 6 ממרצדס, מה זה אומר על שוק הרכב החשמלי?

שלושה עשורים של אקטיביזם סביבתי התגמדו בהשוואה להצלחה של טסלה, שזינקה בשנה האחרונה ב-600% מעל לשווי של 320 מיליארד דולר שנרשם אמש בשיא • מה אפשר ללמוד מההתנהלות של אלון מאסק, ואילו השפעות סותרות יש למשבר הקורונה על הרכב החשמלי • כתבה שנייה בסדרה

דובי בן גדליהו 14.07.2020
ניתוח

הקורונה, החדשות הטובות של ענף הרכב וההזדמנות שישראל עומדת לפספס

הסגר הוביל לצניחה של עשרות אחוזים בזיהום והנתון הזה מתמרץ מדינות רבות לתמוך ברכבים ירוקים • האוצר יעדכן בחודש הבא את מדיניות המס, אבל ההיסטוריה מוכיחה שנמשיך כנראה לשלם מס של 38 אלף שקל בממוצע על כל רכב חדש • כתבה ראשונה בסדרה

דובי בן גדליהו 13.07.2020