הבלוגוספירה משגשגת: 133 מיליון בלוגים ברשת, 900 אלף בלוגים מועלים בכל יום

סקר שפירסם השבוע אתר Technorati, מנוע החיפוש לבלוגים, מוכיח כי תופעת הבלוגים צוברת תאוצה ומעמד כמקור מידע אמין

בעידן הווב 2.0, שבו כל גולש אינטרנט ממוצע מייצר גם תכנים ומעלה אותם לרשת, לא מפתיע שספירת הבלוגים פורחת. Technorati, מנוע החיפוש לבלוגים, פרסם השבוע נתונים המתייחסים ל-17 החודשים האחרונים לפיהם ניתן לראות עד כמה התחום שוקק חיים.

לדברי האתר, הרשת מאכלסת כיום למעלה מ-133 מיליון בלוגים, בהשוואה ל-70 מיליון בלוגים באפריל 2007 - כלומר, עלייה של 90% במספר הבלוגים בתקופה הנסקרת.

אם מסתמכים על הנתונים של האתר, שדיווח ב-2004 כי מספר הבלוגים הקיימים היה נמוך מ-2 מיליון, הרי שניתן כבר להצהיר כי הבלוגוספירה היא תופעה שלא עתידה להיעלם מהמפה המקוונת.

Technorati, ששכלל את הטכנולוגיה שלו במטרה לאתר בלוגים פעילים בלבד ולא בלוגים של ספאם, מצא שמספר הבלוגים שנפתחים מדי יום נמצא במגמת צמיחה, למרות מה שאולי מקובל לחשוב.

"הרבה יותר מעניין היום לאפיין את ספירת הבלוגים הפעילה מאשר רק למנות את מספר הבלוגים הקיימים", אומר ריצ'רד ג'ליצ'נדרה, מנכ"ל האתר.

הוא הוסיף, כי "בנקודה זו, קשה להגדיר מהו בלוג, בהתחשב בשירותים כדוגמת טוויטר או הבלוגים שב-MySpace". לדבריו, הפלטפורמות הללו, כמו גם הבלוגים האישיים שמופיעים בפייסבוק, אינם נכללים במניין הבלוגים שמציג האתר, אולם ייתכן שבעתיד הם ייחשבו כבלוגים לכל דבר.

מקור מידע אמין

עוד עולה מהדו"ח כי ההשפעה של הבלוגים היא עצומה - 4 מתוך 10 אתרי הבידור המובילים בעולם הם בלוגים: OMG, TMZ, Asylum ו-PerezHilton.

בלוגים גם זוכים לייצוג בכל רשימות 10 האתרים המובילים בקטגוריות המדיה השונות. "בלוגים הם רלבנטיים כמו ש'הניו-יורק טיימס' או ה'וול-סטריט ג'ורנל' רלבנטיים", מעריך ג'ליצ'נדרה. "בלוגים שמספר הקוראים שלהם הוא 5,000 איש יכולים להוות מקור אמין של מידע כמו כל מקור מידע אחר".

הדו"ח מתבסס גם על סקר שנערך על-ידי צד שלישי בקרב למעלה מ-1.2 מיליון בלוגרים הרשומים לאתר, ש-1,300 מהם ענו עליו. מסקר זה עולה, כי מספר הבלוגים שעודכנו בחודש האחרון ירד ל-3.5 מיליון בלוגים, ומספר הבלוגים שעודכנו בשבוע האחרון מסתכם ב-1.5 מיליון בלוגים.

בחודש יוני בלבד, מספר הבלוגים שזכו לקישור ממקומות אחרים בששת החודשים שקדמו לו, ונחשבים בשל כך להגדרה של בלוגים משפיעים, עומד על כ-76 אלף.

הדו"ח מציג נתונים נוספים המעידים על השגשוג של הבלוגוספירה: ב-120 הימים האחרונים הועלו 7.4 מיליון בלוגים; 1.5 מיליון בלוגים הועלו רק בשבוע האחרון; ב-24 השעות האחרונות מדובר בכמות של 900 אלף בלוגים שהועלו לרשת.

בחודש יוני, הועלו בכל יום לפחות 600 אלף בלוגים לרשת כאשר בימים מסוימים אף הועלו יותר ממיליון בלוגים.

מהדו"ח עולה עוד כי הימים בהם עיתונאים נהגו לזלזל בבלוגרים ולהתעלם מהם כמקור מידע מתחרה חלפו.

לכ-95 מתוך 100 העיתונים המובילים יש בלוגים, ובלוגר ממוצע מכסה 5 נושאים בבלוג שלו, משתמש ב-5 טכניקות שונות על מנת להגדיל את הטראפיק של הבלוג שלו וב-7 כלים להפצת התכנים. בנוסף, בלוגר ממוצע כותב לתקופה של 3 שנים, וחלק מהבלוגרים כבר מתחזקים את הבלוג השני שלהם.

הכנסה נמוכה

גם הפרופיל האישי של הבלוגר מצטייר מהסקר. כשני שליש מהבלוגרים הם גברים, וכ-50% מהבלוגרים הם בקבוצת הגיל 18-34.

הבלוגר הממוצע משכיל יותר מהממוצע באוכלוסייה, וכמחצית מהם מרוויחים יותר מ-75 אלף דולר לשנה בארה"ב.

זה לא סוד שקשה להתעשר מבלוגינג, והסקר מאשש הנחה זו - ההכנסה השנתית החציונית מכתיבת בלוגים היא 6,000 דולר.

הבלוגים אינם נחלת ארה"ב בלבד. כ-43% מהבלוגרים שנסקרו מגיעים מארה"ב, ו-72% מהבלוגרים מעלים פוסטים בשפה האנגלית. זאת, בהשוואה ל-27% מהבלוגרים שמגיעים מאירופה, 14% הממוקמים באסיה ו-7% בדרום אמריקה. Technorati גילה כי בחודש יוני, הועלו בלוגים ב-81 שפות, ב-66 מדינות שונות.