העולם שייך לצעירים: Tweegee רוצה לתת לילדים איזור בטוח באינטרנט שיאפשר להם לגלוש כמו מבוגרים

האתר כולל מאפיינים של רשת חברתית, לצד תכנים מקוונים מקוריים שמייצרים עורכי ומשתמשי האתר, וכלים אינטראקטיביים שמגבירים את מעורבות המשתמשים - בסביבה בטוחה

ילדים בגילאים 8-14 מתנהגים כאילו נולדו עם מקלדת ביד, ואת מרבית הזמן הפנוי שלהם הם מבלים באינטרנט. ועדיין, פורטלים רבים אינם מכוונים לקהל יעד זה, וגם לא תמיד מאפשרים להם לגלוש בביטחה. אל קהילת הגולשים הזו מכוונת Tweegee, שהוקמה ב-2006 על-ידי שי בלוך (מנכ"ל) ועדי ברנדוין (סמנכ"ל טכנולוגיות), שהקימו בעברם את פורטל הילדים טיפו. אליהם הצטרפו כשותפים יוחאי רייפלד (יו"ר) ונמרוד קמחי (דירקטור פעיל), במטרה להעתיק את המודל הישראלי לחו"ל.

"המטרה שלנו היא לתת לילדים איזור בטוח שיאפשר להם לעשות באינטרנט את מה שהמבוגרים עושים", מסביר בלוך. האתר כולל מאפיינים של רשת חברתית, לצד תכנים מקוונים מקוריים שמייצרים עורכי ומשתמשי האתר, וכלים אינטראקטיביים שמגבירים את מעורבות המשתמשים.

כך, משתמשים יכולים לעצב לעצמם דמות וירטואלית (Avatar) אישית, לבנות לעצמם אתר אישי ולעצב אותו כראות עיניהם, לאחסן תכני מדיה אישיים (כאשר כל התכנים נבדקים על-ידי המערכת), ליצור קהילות וירטואליות ולשחק עם משתמשים אחרים במשחקים מרובי משתתפים. "המטרה שלנו היא ליצור את שער הכניסה לאתרים אחרים", אומר בלוך. בהתאם לכך, ב-Tweegee לא נמנעים מלהמליץ גם על דברים חדשים שקורים באתרים מתחרים.

בין הפורטלים שמתחרים ב-Tweegee, ניתן למצוא את קלאב פינגווין של דיסני ואת Webkinz, אולם היזמים מתעקשים שהפורטל שלהם מכיל מגוון רחב של פעילויות שמגדיל את זמן השהייה של הגולש. בנוסף, האתר מאפשר להשתמש במערכת מייל פנימית, בהתבסס על טכנולוגיה מתוחכמת שפיתחו, שמונעת מהם לכתוב מילים גסות ופוגעניות או להשאיר פרטים מזהים. "אתרים אחרים מאפשרים למשתמשים להתכתב במשפטים כתובים מראש וזה לא מתאים לילדים שרוצים להביע את עצמם", טוען בלוך.

האתר הושק בספטמבר ברוסיה ובארה"ב, ומספר הגולשים שמבקרים בו מדי חודש עומד על 100 אלף ו-30 אלף איש בהתאמה. ברוסיה, האתר מוחזק בשותפות עם תאגיד המדיה RBC, שעל-פי ההערכות ישקיע במיזם 6 מיליון דולר ב-3 השנים הבאות, ובארה"ב האתר מוחזק בבעלות מלאה של היזמים. "המערכת שלנו מוכנה להשקה בכל מיני שפות", אומר רייפלד. "השוק האמריקני חשוב לנו מאוד, אבל יש שם מספיק שחקנים. האסטרטגיה שלנו היא להיכנס למדינות מתפתחות, כדוגמת הודו וטורקיה, לשתף פעולה עם שחקניות מקומיות ולהתחלק עימן ברווחים. שם שיעור החדירה של האינטרנט ממשיך לצמוח".

החברה גייסה 3 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים וחברת האחזקות קרדן, וכעת היא מעוניינת לגייס 6 מיליון דולר נוספים.

* מהו המודל העסקי?

בלוך: "ברוסיה, לדוגמה, הוא יתבסס על תוכן שיווקי. בארה"ב אנחנו שוקלים להציע למשתמשים אתר נטול פרסומות תמורת תשלום חודשי. לצד זה נאפשר לרכוש מוצרים וירטואליים באמצעות כסף וירטואלי שהרוויחו באתר, תמורת עמלה מסויימת ממחיר הרכישה".