גם "מעריב" מתכונן ל-TGI: מחלק חינם את העיתון במיקומים מרכזיים

מדובר במהלך דומה למהלך של "דה מרקר", שהחל לצרף את המוסף לחינמון "ישראל היום" במטרה להגדיל את החשיפה לקראת סקר TGI

גם "מעריב " מתכונן לסקר החשיפה TGI: אמש (ג') נצפו מפיצים של עיתון "מעריב" כשהם מחלקים את העיתון בחינם בלא מעט מיקומים בהם מחולקים בדרך כלל חינמונים - כך נודע ל"גלובס". ערימות של עיתוני "מעריב" נצפו מחוץ לתחנות הרכבת, חיפה-מרכז ותחנת חדרה, כמו גם במתחם בית-החולים סורוקה בבאר-שבע, אוניברסיטת באר-שבע ובבית המשפט בחיפה.

חלוקת עיתונים בחינם מגדילה משמעותית את שיעור החשיפה של קוראי העיתונים לעיתון ספציפי, דבר שיבוא לידי ביטוי בסקר החשיפה TGI. מנגד, היא עשויה לפגוע בתדמיתו של העיתון, בוודאי נוכח העובדה שמרבית קוראי "מעריב" משלמים עבור העיתון, בין אם באמצעות מנוי חודשי ובין אם באמצעות רכישת העיתון בקיוסקים וברשתות שיווק.

מ"מעריב" נמסר בתגובה, כי "אין שינוי במדיניות ההפצה של 'מעריב'". גורמים ב"מעריב" ציינו אתמול שלא לייחוס כי מדובר בפעילות קידום מכירות רגילה אותה מבצע העיתון בדומה לפעילות של שאר העיתונים. למרות דברים אלה יש לזכור כי בדרך כלל פעילות קידום מכירות מלווה באנשי מכירות אשר מנסים לייצר עניין סביב העיתון ואף להחתים מנויים חדשים, ואילו החלוקה כפי שנצפתה אמש הייתה חלוקת בחינם שמטרתה הגדלת החשיפה.

עיתונים המחולקים בחינם בתחנות רכבת ישראל צריכים לשלם בעבור זה לרכבת עצמה. יחד עם זאת, ברכבת ציינו אתמול כי אין שיתוף-פעולה בין הרכבת לבין "מעריב", וכי ידוע כי אנשי "מעריב" פעלו מחוץ לתחנות ולא בתוכן, ולכן אין לרכבת כל נגיעה או עניין בנושא זה.

כפי שפורסם ב"גלובס", לאחרונה צורפו גיליונות של המוסף הכלכלי של עיתון "הארץ", "דה מרקר", לחלק מהעותקים של החינמון "ישראל היום", שבבעלות המיליארדר שלדון אדלסון. על-פי הערכות שהועלו, מדובר בכמה אלפי עותקים ביום שצורפו לחינמון, זאת ככל הנראה בשל כוונה של "דה מרקר" להגדיל בחודשיים הקרובים את שיעורי החשיפה, גם אם ללא תמורה כספית, כדי שאלה יבואו לידי ביטוי נקודתי בסקר המדיה של TGI המתבצע בימים אלה. ב"הארץ" לא הגיבו לידיעה זו כשפורסמה.