ראובני-פרידן מנסה להשיג דריסת-רגל בתקציבי הפרסום של צ'מפיון מוטורס

כיום נחלקים תקציבי הפרסום של הקבוצה בין אדלר-חומסקי, שמטפל במותגים סיאט, סקודה ואאודי - ובין פוגל-אוגילבי, שמטפל בפולקסווגן

שבועות ספורים לאחר שנפרד מתקציב מיצובישי של קבוצת כלמוביל-כלמוטור, מנסה משרד הפרסום ראובני-פרידן להשיג דריסת-רגל בתקציבי הפרסום של קבוצת צ'מפיון מוטורס, המשווקת בארץ את דגמי פולקסווגן, אאודי, סקודה וסיאט - כך נודע ל"גלובס". עוד נודע כי בעלי המשרד צפויים להיפגש בשבוע הבא עם מנכ"ל הקבוצה, אבי צור, וכפי הנראה אף להציג בפניו פרזנטציה.

צ'מפיון מוטורס משווקת בארץ את מותגי הרכב פולקסווגן, אאודי, סקודה וסיאט, בחלוקה בין משרדי הפרסום אדלר-חומסקי&ורשבסקי - שמטפל במותגי סיאט, סקודה ואאודי; לבין פוגל-אוגילבי, שמטפל בתקציב הפרסום של פולקסווגן.

לפי נתוני יפעת בקרת פרסום, תקציב הפרסום של מותג פולקסווגן עמד ב-2008 על 8.7 מיליון דולר במחירי מחירון, באמצעות פוגל-אוגילבי. תקציבי הפרסום של אאודי וסיאט, המטופלים באדלר-חומסקי, הגיעו ב-2008 לכ-8.4 מיליון דולר במחיר מחירון (כ-4 מיליון דולר במחירי מחירון לכל מותג); ותקציב הפרסום של סקודה עמד על כ-3.3 מיליון דולר במחיר מחירון.

כפי שפורסם ב"גלובס", החל ממארס השנה ראובני-פרידן לא מטפל בתקציב פרסום של רכב. קבוצת כלמוביל הפסיקה את ההתקשרות עם ראובני-פרידן - שטיפל בתקציב מיצובישי - במארס, ומרכזת עתה את מלוא תקציב הפרסום שלה בשלמור-אבנון-עמיחי, שמטפל בנוסף גם בתקציב מותגי הרכב מרצדס ויונדאי של כלמוביל.

לפי נתוני יפעת בקרת פרסום, כלמוביל השקיעה בפרסום דגמי מיצובישי במהלך 2008 סכום של כ-7.9 מיליון דולר במחירי מחירון, שהם כ-3 מיליון דולר במחירים אמיתיים.

משרד הפרסום ראובני-פרידן הצטרף למערך הפרסום של כלמוביל ב-2004, לאחר שוויתר על תקציב סקודה לטובת המותג מיצובישי. כעת מנסה המשרד להשיג תקציב רכב - שנחשב כתקציב אסטרטגי בכל משרד פרסום - מקבוצת צ'מפיון מוטורס.

מצ'מפיון מוטורס וראובני-פרידן לא נמסרה תגובה עד למועד פרסום הידיעה.