קראט מדיה וואן פורשת ממכרז המדיה של רשת האופנה H&M

זניט מדיה ממשיכה בשלב זה להשתתף במכרז ותתמודד בשלב הבא מול חברת המדיה TMF

תהפוכות במכרז המדיה של ענקית האופנה H&M שנמצאת בדרכה לארץ: חברת המדיה קראט מדיה וואן פרשה מההתמודדות על התקציב. קראט פנתה להנהלת H&M והודיעה כי היא מוכנה להציג במכרז אסטרטגיות של רכישת מדיה אך לא מחירים, דבר שהוביל למעשה לפרישתה מהמכרז.

עוד נודע כי זניט מדיה, המטפלת גם בתקציב המדיה של חברת האופנה H&O, עלתה לשלב הבא של המכרז ותמשיך להתמודד על התקציב מול חברת המדיה TMF.

ככל הנראה, עיקר הפעילות הפרסומית של הרשת צפויה לכלול עיתונות, ללא הרבה טלוויזיה - אם בכלל. הרשת לא תתקשר עם משרד פרסום ישראלי, וכל הקריאייטיב הפרסומי "ייובא" מחו"ל.

יש לציין כי חוסר הנכונות של חברות המדיה הגדולות להשתתף במכרז נובע כנראה משני טעמים: מדובר במכרז מסובך הדורש רמת שקיפות גבוה במיוחד מחד, ומצד השני ההערכות הן כי לחברת TMF סיכויים גבוהים יותר מאחרים לזכות בתקציב.

כידוע, משרד הפרסום יהושע TBWA, ששותף ב-TMF, מטפל זה שנים ארוכות בתקציבי הרכב של טויוטה שבבעלות ג'ורג' חורש, בעל הזיכיון להפעלת H&M בישראל. נראה כי במהלך העבודה לקבלת הזיכיון נעשתה פעילות רבה ביהושע TBWA על מנת לסייע לזכייה.

חנות ראשונה של H&M עתידה להיפתח בישראל במהלך 2010. משפחת חורש, בעלת הזיכיון, הקימה לצורך הפעילות בארץ את חברת מאץ' ריטייל, שאמורה לנהל את H&M בישראל. במקור תכננה H&M לפתוח עד תחילת 2010 שניים או 3 סניפי דגל בקניונים גדולים בארץ, ובהמשך להקים 15 עד 30 סניפים בשאר הקניונים תוך 5 שנים.