מסתמן: רק TMF וקראט ומדיה וואן יתמודדו על תקציב המדיה של רשת H&M

ככל הנראה, חברות המדיה יוניון, יוניברסל מקאן וזניט מדיה לא ייקחו חלק במכרז ■ במקביל מתקיים מכרז על תקציב הפרסום של רשת האופנה גאפ, בו משתתפים גיתם BBDO, גלר-נסיס ואדלר-חומסקי&ורשבסקי

נראה כי מכרז המדיה של רשת האפנה השבדית H&M לא יהיה צפוף. ל"גלובס" נודע כי מסתמן שחברות המדיה יוניון, יוניברסל מקאן וזניט מדיה לא ייקחו בו חלק ויותירו את הזירה להתמודדות בין TMF לקראט מדיה וואן.

במקביל, נערך מכרז על תקציב הפרסום של רשת האופנה גאפ, שגם היא צפויה להגיע תוך שנה לארץ. על התקציב מתמודדים משרדי הפרסום גיתם BBDO, גלר-נסיס ואדלר-חומסקי&ורשבסקי.

את המכרז מלווה כיועץ יעקב קדמי, לשעבר סמנכ"ל השיווק של פרטנר ולתקופה קצרה מנכ"ל באומן-בר-ריבנאי, שמנהל היום חברה העוסקת בייעוץ ומיתוג. שני התקציבים נחשבים יותר כאסטרטגיים - שם בינלאומי לשים בפורטפוליו הלקוחות, ופחות כתקציבים כלכליים, מאחר שמרבית הקריאייטיב מיובא מחו"ל.

בסיבוב הראשון של מכרז המדיה של H&M, בו השתתפו כמעט כל חברות המדיה הגדולות, הוצגו מצגות משרד בלבד. בשלב השני יידרשו החברות להציג תנאים מסחריים ופריסות מדיה. המצגות המסחריות יערכו בפני נציגי החברה משוודיה, שיגיעו לצורך זה לישראל באמצע החודש. בין החברות להן הוצע להציג מצגות מסחריות: זניט מדיה, יוניון, קראט מדיה וואן ו-TMF.

ככל הנראה, עיקר הפעילות הפרסומית של הרשת צפויה לכלול עיתונות, ללא הרבה טלוויזיה - אם בכלל. הרשת לא תתקשר עם משרד פרסום ישראלי, וכל הקריאייטיב הפרסומי "ייובא" כאמור מחו"ל.

חוסר הנכונות של חברות המדיה הגדולות להשתתף במכרז נובע כנראה משני טעמים: מדובר במכרז מסובך הדורש רמת שקיפות גבוה במיוחד מחד, ומצד השני ההערכות הן כי לחברת TMF סיכויים גבוהים יותר מאחרים לזכות בתקציב.

כידוע, משרד הפרסום יהושע TBWA, ששותף ב-TMF, מטפל זה שנים ארוכות בתקציבי הרכב של טויוטה שבבעלות ג'ורג' חורש, בעל הזיכיון להפעלת רשת H&M בישראל.

נראה כי במהלך העבודה לקבלת הזיכיון נעשתה פעילות רבה ביהושע TBWA על מנת לסייע לזכייה.

חנות ראשונה של H&M עתידה להיפתח בישראל במהלך 2010. משפחת חורש, בעלת הזיכיון, הקימה לצורך הפעילות בארץ את חברת מאץ' ריטייל, שאמורה לנהל את H&M בישראל. במקור תכננה H&M לפתוח עד תחילת 2010 שניים או 3 סניפי דגל בקניונים גדולים בארץ, ובהמשך להקים 15 עד 30 סניפים בשאר הקניונים תוך 5 שנים.