כפי שנחשף ב"גלובס": מחזיקי האג"ח של בוימלגרין קפיטל מתכוונים להעמיד את יתרת החוב לפירעון מיידי

ההכרעה תובא לאישור אסיפות מחזיקי האג"ח משתי הסדרות בעוד שבוע ■ לטובת סדרה ג' משועבדות מניות אזורים - אולם מדובר בשעבוד נחות לזה של בנק מזרחי טפחות על אותן המניות

כפי שנחשף ב"גלובס", למחזיקי האג"ח של בוימלגרין קפיטל , החברה האם של חברת הנדל"ן אזורים שבשליטת איש העסקים החרדי-האמריקני שעיה בוימלגרין, פקעה הסבלנות. בכוונתם להעמיד את יתרת החוב בסדרות האג"ח א' ו-ג' לפירעון מיידי - כך עולה מדיווח של החברה לבורסה הבוקר (ד').

ההכרעה תובא לאישור אסיפות מחזיקי האג"ח בשתי הסדרות הסחירות, בעוד שבוע בדיוק מהיום. נאמן סדרה א' הוא הרמטיק ורזניק פז נבו הוא נאמן סדרה ג'. מחזיקי האג"ח של בוימלגרין קפיטל צפו כיצד בעל השליטה משפר את מעמדו של בנק מזרחי טפחות כנושה, כאשר שעיה בוימלגרין הגדיל את הערבויות האישיות לטובת הבנק ב-25 מיליון דולר.

לטובת סדרה ג' משועבדות מניות אזורים - אולם מדובר בשעבוד נחות לזה של בנק מזרחי טפחות על אותן המניות, ומחזיקי האיגרת לא יכולים לפעול למימוש השעבוד או לפירוק החברה ללא הסכמת הבנק. לטובת סדרו זו משועבדים 76.2% ממניות אזורים שבידי בוימלגרין קפיטל, או במילים אחרות, 48.6% מכלל הון המניות של אזורים.

מצבם של מחזיקי האג"ח מסדרה א' נחות אף יותר, כיוון שהחוב כלפיהם אינו משועבד כלל. לא פלא, אם כן, שהתשואה לפדיון באג"ח מסדרה זו ממריאה שחקים לשיעור של אלפי אחוזים (!). בסדרה ג' עומדת התשואה המקבילה "רק" על 132.53% לשנה (נטו) - לעומת ריבית קבועה בשיעור 7.25% לשנה שנושאת הסדרה.

ב-30 ביולי צריכה בוימלגרין קפיטל לפרוע 29.83 מיליון שקל על חשבון הקרן של סדרה א' ועוד 11.97 מיליון שקל עבור הריבית השוטפת. ב-4 בספטמבר תצטרך לשלם עבור הריבית בסדרה ג' 19.13 מיליון שקל נוספים, כך שבסך הכל עומדת החברה בפני תשלום של 60.9 מיליון שקל במהלך שלושת החודשים הקרובים בשתי הסדרות - לפני הפרשי הצמדה למדד המחירים לצרכן.

בוימלגרין אגח אבוימלגרין אגח א

[לאתר האג"ח]