אדלר, יהושע וראובני עלו לשלב הגמר במכרז הפרסום של עוף טוב

בשלב הראשון במכרז התמודדו גם פוגל-אוגילבי, ענבר-מרחב-שקד וזרמון-גולדמן ■ תקציב הפרסום של עוף טוב, שטופל עד כה בגלר-נסיס, עמד ב-2008 על 4.3 מיליון דולר במחירי מחירון

משרדי הפרסום יהושע TBWA, אדלר-חומסקי&ורשבסקי וראובני-פרידן עלו לשלב הגמר במכרז על תקציב הפרסום של עוף טוב - כך נודע ל"גלובס".

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף הפרסום למותגי עוף טוב ב-2008 עמד על 4.3 מיליון דולר במחירי מחירון (כ-1.5 מיליון דולר במחירים ריאליים). ב-2007 עמד היקף הפרסום של המותג על 2.7 מיליון דולר במחירי מחירון, וב-2006 על 5.7 מיליון דולר במחירי מחירון.

עד עתה טופל תקציב הפרסום של עוף טוב במשרד הפרסום גלר-נסיס, שהצטרף למערך הפרסום של אסם לפני מספר שנים. בהתחלה טיפל גלר-נסיס בסלטי צבר, אך בהמשך הועבר תקציב הפרסום של טבעול מטמיר-כהן לגלר-נסיס, ואילו סלטי צבר הועברו למקאן-אריקסון.

תקציב עוף טוב, שהיה אז חלק אינטגרלי מאסם, הועבר לגלר-נסיס מפוגל-אוגילבי, כחלק מרה-ארגון שערכה אסם בתקציב הפרסום, לאור שביעות-הרצון מהעבודה שעשה גלר-נסיס לסלטי צבר ולטבעול. במסגרת המהלך צומצם מערך הפרסום של הקבוצה ל-4 משרדים.

ב-2005 נעשו שינויי בעלות בעוף טוב, במסגרתם מכרה אסם 50% ממניות החברה לקיבוצי בית-שאן - השותפים שהחזיקו עד אז ב-50%. עם זאת, שיתוף-הפעולה בכל הקשור לפרסום ובעיקר למדיה נשאר הדוק, ועוף טוב היו חלק מכל השינויים שהתנהלו בשנים האחרונות במערך הפרסום של אסם.

כך, למשל, כשרוכז כל תקציב המדיה של אסם בחברת המדיה יוניברסל מקאן - הצטרף לתקציבים גם תקציב עוף טוב. אך כשזכה מקאן בתקציב זוגלובק, המתנגש עם עוף טוב - הועברו המותגים עוף טוב וטבעול לחברת המדיה מדיה קום של אדלר-חומסקי וגלר-נסיס, שעד אז החזיקה במחצית מתקציב אסם.

לאחרונה הוציאה עוף טוב הודעה לתקשורת בה הודיעה על הפסקת ההתקשרות עם גלר-נסיס, בשל ניגוד אינטרסים הולך וגדל מול טבעול.

כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", בשלב הראשון פנתה עוף טוב למשרדי הפרסום ראובני-פרידן ואדלר-חומסקי&ורשבסקי ויזמה איתם פגישות היכרות. בהמשך נעשתה פנייה גם למשרדי הפרסום יהושע TBWA וזרמון-גולדמן, ואחר-כך צורפו גם פוגל-אוגילבי וענבר-מרחב-שקד.

צבי וילדר, דובר עוף טוב, אישר את הידיעה ואמר כי 6 המשרדים היו מצויינים, אך נבחרו המשרדים שמתאימים הן מבחנת אסטרטגיה וקריאייטיב וכן בכל הקשור לניגודי אינטרסים.