טקס האשכבה של מייקל ג'קסון שודר ללא פרסומות

את הוואקום מילאו אתרי האינטרנט שצירפו באנרים ופרסומות לכיסוי החי של ההלוויה של מלך הפופ ■ השידור המשולב ב-CNN.COM ובפייסבוק הביא 11.8 מיליון צופים

צופים שהתקבצו מול מסכי הטלוויזיה ביום ג' כדי לצפות בהלוויית מייקל ג'קסון זכו לראות מחזות מופלאים רבים - כמו למשל את בתו של הזמר שדיברה על רקע שחזור של יצירתו המפורסמת של ג'קסון, "אנחנו העולם". מה שלא ראינו, לפחות לא במרבית ערוצי הטלוויזיה, היו שידורי פרסומת.

NBC ניוז ו-ABC ניוז שידרו את ההלוויה ללא הפסקת פרסומות - נוהג מקובל בכיסוי חי של אירועי חדשות חשובים, על-פי דוברי כל אחד מהרשתות.

עם זאת, ניתן לטעון כי כיסוי טקס האשכבה של ג'קסון אינו חשוב באותה המידה כמסיבת עיתונאים של נשיא אמריקני מכהן או כיסוי אסון לאומי. אבל כשחטיבות החדשות מפסיקות את הכיסוי השוטף של החדשות ונצמדות לאירוע מסוים, אין מקום לפרסומות.

המשווקים שרכשו זמן פרסום באופרות-הסבון היומיות, בתוכניות אירוח או בתוכניות סינדיקט אחרות שייכים בדרך-כלל לתעשיות מוצרי צריכה מסורתיות, וייתכן שבכל מקרה הם היו מחשיבים את כיסוי הלוויית ג'קסון כבלתי מתאים למוצריהם, למרות כוונותיהן הטובות של המארגנים.

לא יפסידו הכנסות

קרוב לוודאי כי הרשתות לא יפסידו הכנסות, כפי שקרה ב-2001 בגלל כיסוי מתקפת הטרור של ה-11 בספטמבר, ששיבש את תוכניות השידורים במשך ימים רבים. במקרים רבים קיבלו המפרסמים פיצוי או זמן פרסום נוסף כדי לפצותם על ההפסדים שנגרמו להם מאי-שידור הפרסומות.

שידורי הטלוויזיה לא היו אמצעי המדיה היחיד שסיפק כיסוי של הלוויית ג'קסון. אתרי רשתות הטלוויזיה סיפקו גם הן כיסוי. ב-Msnbc.com, למשל, הראו הנתונים הראשוניים כי האתר רשם יותר מ-82 מיליון צפיות דפים ו-7 מיליון מבקרים ייחודיים ברגע מסוים בזמן ההלוויה. בדפי האינטרנט ניתן להריץ פרסומות בו-זמנית עם השידור החי, ואין צורך להפסיק את ההזרמה או לחסום אותה מעיני הצופה.

השידור של CNN.com, שכלל שילוב עם פייסבוק, משכה 11.8 מיליון מבקרים ייחודיים ו-9.7 מיליון צפיות וידיאו עד שעה חמש אחר-הצהריים, על-פי זמן החוף המזרחי. במהלך השידורים הועלו לאתר פרסומות באנר.

למרות שהנתונים אינם מגיעים לשיא של 13.9 מיליון צפיות שנרשמו בכיסוי טקס ההשבעה של הנשיא ברק אובמה בינואר, עדיין סיפק כיסוי הלוויית מייקל ג'קסון זריקת עידוד לפייסבוק, שזכתה ליותר מ-11.8 מיליון מבקרים ייחודיים ו-81 מיליון צפיות במהלך היום, ובנקודה מסוימת אף רשמה יותר מ-6,000 עדכוני סטטוס בדקה.

גם טוויטר דיווחה על תעבורה כבדה הודות לטקס האשכבה של מייקל ג'קסון, ונסגרה לזמן קצר לפחות פעם אחת, כאשר כל 10 הנושאים החמים (trending topics) מתייחסים לכיסוי טקס האשכבה. הצירוף "מייקל ג'קסון" הניב 80 אלף ציוצים בשעה.