אחרי שנה וחצי: טרה הורידה את "מולר לייט" מהמדפים

כישלונה של סדרת "מולר לייט" מפתיע במיוחד לאור העובדה שהסדרה מובילה את הקטגוריה באנגליה ■ בטרה שוקדים כעת על פיתוח מוצרים חדשים בקטגוריית הדיאט

שנה וחצי לאחר ההשקה, חברה טרה הורידה מהמדפים את סדרת "מולר לייט" לאחר שלא נרשמה הצלחה במכירות - כך נודע ל"גלובס". בטרה לא מעוניינים להשאיר את קטגוריית הדיאט למתחרים ושוקדים על פיתוח מוצרים חדשים שיכנסו לקטגוריה. קטגוריית יוגורט הדיאט מגלגלת כ-120 מיליון שקל בשנה.

סדרת "מולר לייט" היתה חדשנית בכך שהציעה יוגורט BIO עם 0% שומן, ללא ממתיקים מלאכותיים. המוצרים בסדרה הכילו יוגורט עם פרי, ללא חומרים משמרים וללא צבעי מאכל מלאכותיים. אחד היתרונות שהציגה טרה בשעתו הוא שלמרות שהמוצרים מכילים סוכר, כמות הקלוריות במוצר בסדרה נמוכה ב-33% מכמות הקלוריות במוצרים דומים.

בעת ההשקה מנתה סדרת "מולר לייט" 3 טעמים: תות, אפרסק ואננס ופירות יער. מאוחר יותר השיקה טרה שני טעמים נוספים.

השקת "מולר לייט" לוותה בקמפיין טלוויזיה, קמפיין אינטרנט ופעילות קידום מכירות בנקודות המכירה.

בעוד שבמחצית הראשונה של 2008 כבש "מולר לייט" 5.5% מהנתח הכספי בקטגוריה, במחצית הראשונה של שנת 2009 ירד הנתח הכספי של המותג ל-3.7%.

כישלונה של סדרת "מולר לייט" מפתיע במיוחד לאור העובדה שהסדרה מובילה את הקטגוריה באנגליה. טרה מסרה בשעתו כי בטרם השקת הסדרה היא ערכה מחקרים שהצביעו על ביקוש בשוק למוצר ללא ממתיקים מלאכותיים.

טרה השיקה את המותג "מולר" לראשונה בפברואר 2008, בהשקה עתירת משאבים. מאז ההשקה הצליח "מולר" לכבוש נתחי שוק על חשבון המתחרים, דנונה ויופלה. לפי סטורנקסט, שוק היוגורט בישראל מגלגל כמיליארד שקל בשנה.

בטרה סירבו להגיב לידיעה.