פוגל-אוגילבי שוקל להפסיק לרכוש את המדיה שלו באמצעות יוניברסל מקאן

היום נודע כי תקציבי הפרסום של ml וג'אמפ עוברים מפוגל-אוגילבי למקאן ■ בקבוצת מקאן הצליחו לשמור גם על התקציב מנוגד האינטרסים של אופנת קרייזי ליין - ע"י העברתו למקאן בוטיק

האם אובדן תקציב הפרסום של ריטייל ישראל יהיה הקש שישבור את גב הגמל במסגרת היחסים שבין פוגל-אוגילבי לקבוצת מקאן-אריקסון? עם פרסום הידיעה בדבר העברת תקציב הפרסום של ריטייל ישראל, הכולל את רשת האופנה ML על כל מותגיה ואת ג'אמפ, למקאן-אריקסון, נודע ל"גלובס" כי בפוגל עשויים להפסיק את רכישת המדיה באמצעות יוניברסל מקאן כבר בסוף השנה. בין הצדדים קיימת מתיחות על רקע מסחרי מזה מספר חודשים, בין היתר גם בעקבות התנאים שמקבל פוגל-אוגילבי ממקאן.

היום נודע כי תקציב הפרסום של ריטייל ישראל יועבר מפוגל למקאן. מקאן בוטיק יקבל לטיפולו את תקציב רשת קרייזי ליין, שטופל עד עתה במקאן-אריקסון ונמצא כעת בניגוד אינטרסים עם תקציב ML.

אין זאת הפעם הראשונה בה מאבד פוגל תקציב לטובת מקאן. בפעם האחרונה היה זה תקציב המשביר החדש לצרכן, שעזיבתו גרמה לפוגל-אוגילבי ירידה חדה בהיקף הכספי של התקציבים המטופלים במשרד.

פוגל-אוגילבי החל לרכוש את המדיה שלו באמצעות קבוצת יוניברסל מקאן ב-2006, לאחר מכרז בין מספר חברות מדיה. עד תחילת 2005 רכש המשרד מדיה ביחד עם משרד הפרסום גליקמן-נטלר-סמסונוב במשך 3 שנים. ב-2005 חבר גליקמן ליוניברסל מקאן, ואילו פוגל-אוגילבי המשיך לרכוש את המדיה שלו עצמאית. מאז, פוגל איבד מספר תקציבים משמעותיים, וכן איבד את מקומו בטבלת 10 משרדי הפרסום הגדולים.

כפי שנחשף ב"גלובס", קבוצת ריטייל ישראל (ML) החליטה לפני כמה שבועות להפסיק את ההתקשרות עם פוגל-אוגילבי, שטיפל במותג ML ב-3 השנים האחרונות. זמן קצר קודם לכן השלימה הקבוצה את רכישת המותג ג'אמפ. תקציב הפרסום של ג'אמפ מטופל על-ידי יהושע TBWA, שטיפל בעבר בתקציב ML.

ל"גלובס" נודע, כי בשלב ראשון הוצע ליהושע TBWA לטפל במלוא התקציב של הקבוצה - ML וג'אמפ. אולם, בזמן שבו הופסקה ההתקשרות הקודמת של ML עם יהושע, הוא קיבל לידיו את תקציב הפרסום של קבוצת הוניגמן, שאף היא החלה להיכנס לתחום הגברים. בהוניגמן הביעו התנגדות למהלך, וביהושע בחרו לוותר על הנתח שלהם בקבוצת ריטייל ולא לעזוב את הוניגמן.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף הפרסום של ML עמד ב-2008 על כ-2.7 מיליון דולר, ומתחילת 2009 על 1.6 מיליון דולר במחירי מחירון. היקף הפרסום של ג'אמפ עמד ב-2007 על כ-1.3 מיליון דולר, ב-2008 על כ-800 אלף דולר, וב-2009, שנת המשבר, על פחות מ-400 אלף דולר במחירי מחירון.

מפוגל-אוגילבי נמסר בתגובה: "אין לנו חילוקי דיעות מסחריים עם מקאן. בסוף 2009 מסתיים החוזה מולם, ודוד פוגל בוחן את כל האפשרויות שלו. ההסכם נחתם בזמנו ל-3 שנים. פוגל בוחנת את כל החלופות שקיימות בפניה, ומקאן היא אופציה להתקשרות".

בקבוצת מקאן-אריקסון סירבו להגיב לידיעה.