אדלר-חומסקי ו-JWT מתמודדים על תקציב הפרסום של מזגני אלקטרה

התקציב של חטיבת המזגנים, בהיקף של 20-15 מיליון שקל בשנה, מנוהל כיום במשרד הפרסום JWT ישראל

קבוצת אלקטרה מנהלת מכרז בין שני משרדי הפרסום שלה - אדלר-חומסקי ו-JWT ישראל, על תקציב הפרסום של חטיבת המזגנים - כך נודע ל"גלובס". היקף התקציב עומד על כ-15-20 מיליון שקל בשנה.

JWT ישראל אחראי בשנים האחרונות על תקציב הפרסום של מזגני אלקטרה. הקבוצה כולה עברה בשנה האחרונה סדרת טלטלות בכל הקשור למערך הפרסום: השלב הראשון החל כשהקבוצה פנתה לרכוש את המדיה שלה עצמאית, תוך שהיא מנשלת את משרד הפרסום הקודם שלה, זרמון-גולדמן, מחלקים בתקציב.

בהמשך הופסקה לחלוטין ההתקשרות עם זרמון-גולדמן, ונתח התקציב שלו הועבר למשרד הפרסום אדלר-חומסקי - שקיבל את תקציבי הפרסום של סוני אריקסון ושקם אלקטריק. אז פרסמה הקבוצה כי תרכז את תקציבי הפרסום בשני משרדים: JWT ישראל, שאמור היה להמשיך לטפל בתקציב המזגנים; ואדלר-חומסקי, שאמור היה לטפל בכל השאר. המשמעות היתה שגם ענבר-מרחב-שקד נפלט ממערך הפרסום של הקבוצה.

עם זאת, אדלר-חומסקי שילם מחיר כבד עבור הכניסה לתקציבי אלקטרה: הוא קיבל דריסת-רגל בקבוצה, שהפכה בשנתיים האחרונות להיות אחד המפרסמים הגדולים בישראל, אך מצד שני הוא שילם על כך בלקוח עוגן אחר שלו - מזגני טורנדו. תקציב הפרסום של מזגני אלקטרה נותר אמנם ב-JWT ישראל, אך זה כנראה לא סיפק את אנשי טורנדו, שעדיין חשו כי מדובר בתקציב מנוגד אינטרסים, והפסיקו את ההתקשרות עם אדלר-חומסקי.

כבר בעת המהלך היו הערכות כי לא מן הנמנע כי באדלר-חומסקי לקחו בחשבון אפשרות שעם הכניסה של המשרד למערך הפרסום של אלקטרה תקציב טורנדו יעזוב, אך העדיפו להמיר תקציב לא מאוד רווחי בכזה שעשוי להיות רווחי יותר בהמשך.

לפי נתוני יפעת בקרת פרסום, תקציב הפרסום של קבוצת טורנדו עמד ב-2008 על כ-22 מיליון שקל במחירים ריאליים. תקציב הפרסום של מזגני אלקטרה עומד על כ-15- 20 מיליון שקל. מאחר שתקציבי שקם אלקטריק וסוני אריקסון מגיעים ל-28 מיליון שקל, נראה כי אם יקבל אדלר את חלקו השני של התקציב - הרי שמהלך הוויתור על תקציב טורנדו היה משתלם.

עם זאת יש לזכור כי בעלי אלקטרה, דני זלקינד, עובד לא אחת עם חברים. לזלקינד קשרי חברות עם אילון זרמון, ובנוסף היו לו קשרים גם עם ספי שקד מענבר-מרחב-שקד ועם יורם דמבינסקי מ-JWT, שנחשב עד היום למיודד עימו.

בקבוצת אלקטרה אישרו את הידיעה.