דנשר רוכשת את המותגים מרמולייט, פופסטאר, גלילונית ופמילי

תשלם בתמורה לחברת אקסטרא 14 מיליון שקל ■ תחת המותג מרמולייט משווקים מוצרים ללא סוכר, למותג פמילי סדרת מוצרי טואלטיקה, לגלילונית שקיות אוכל ושקיות אשפה, ואילו המותג פופסטאר הוא מותג פופקורן למיקרוגל

חברת דנשר רוכשת את מותגי המזון מרמולייט ופופסטאר וכן את מותגי הטואלטיקה פמילי וגלילונית מידי חברת אקסטרא של קרן קציר וטיטלבאום השקעות תמורת 14 מיליון שקל. מדובר במותגים שחברת דנשר הפיצה אותם, וכעת הם עוברים לבעלותה המלאה.

"עד היום שילמנו תמלוגים על המותגים הללו, ובעקבות הרכישה נפסיק לשלם את התמלוגים, והמותגים יהפכו לחלק מנכסי החברה. המדיניות שלנו היא שהמותגים שאנחנו מטפלים בהם יהיו בבעלותנו, או שיהיו לנו את זכויות השימוש בהם. הרכישה הנוכחית היא חלק מהאסטרטגיה. אנחנו לא רוצים להיקלע לסיטואציות שלוקחים מאיתנו מותגים כפי שקרה לחברות אחרות, כמו שסטוביץ שלקחו ממנה את ג'ילט", אומר טל ברק, מבעלי החברה.

תחת המותג מרמולייט משווקים מוצרים ללא סוכר, למותג פמילי סדרת מוצרי טואלטיקה כמו סבונים נוזליים ושמפו, לגלילונית שקיות אוכל ושקיות אשפה, ואילו המותג פופסטאר הוא מותג הפופקורן למיקרוגל.

לדברי ברק, היקף מכר כלל המותגים הנרכשים עומד על כ-50 מיליון שקל בשנה. מכר זה נכלל כבר בהכנסות הנוכחיות של חברת דנשר, שכאמור הפיצה את המותגים.

שולטת באינטרקוסמא

חברת דנשר הוקמה על-ידי אבנר ברק בשנות ה-60. החברה נמצאת היום בבעלות רותי ברק ובניה, האחים טל ורון ברק.

דנשר עוסקת ביבוא, שיווק, מכירה והפצה של מוצרי מזון, מוצרי טואלטיקה ומוצרי נון-פוד. בין השאר משווקת החברה מוצרי חלבה וטחינה הנמכרים תחת המותג "בארכה", מוצרי טואלטיקה וגילוח של Edge, סדרת המגבונים הלחים Fresh Ones, המותג NUK לתינוקות, משחת "עדינול", סוללות אנרג'ייזר ועוד.

בינואר 2009 השלימה דנשר את רכישת השליטה (75%) בחברת אינטרקוסמא הציבורית לפי שווי של כ-40 מיליון שקל. אינטרקוסמא מייצרת, מייבאת, ומשווקת מוצרי קוסמטיקה, בישום וטואלטיקה, ובהם המותגים סופט טאץ', פנג'ל, אדידס דיאודורנט ואפטר שייב ועוד.

חברת דנשר חתמה את שנת 2008 עם הכנסות של 212.9 מיליון שקל. הרווח הגולמי בתקופה זו עמד על 58 מיליון שקל, ואילו הרווח התפעולי על 11.6 מיליון שקל (5.4% מהמכירות). בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של 8.7 מיליון שקל.

הערכת שווי שבוצעה לחברה על-ידי ברייטמן-אלמגור והנכונה לסוף 2008 העריכה את שווי חברת דנשר ב-166.7 מיליון שקל. הערכה זו לקחה בחשבון את שווי חברת אינטרקוסמא.