קניות לשבועות: הגבינות במעדנייה זולות משמעותית מגבינות ארוזות

הפער במחיר 200 גרם גבינת עמק של תנובה מגיע בממוצע ל-120% - כך עולה מבדיקת "פרייסל" עבור "גלובס" ■ את המחירים הנמוכים ביותר על רוב הגבינות גובה רמי לוי, ובין שופרסל דיל למגה בול המאבק נשאר צמוד

רגע לפני ההתנפלות על הגבינות ברשתות המזון, שימו לב כי כדי לחסוך עשרות אחוזים מומלץ לרכוש גבינות טריות ממעדניות הרשתות על פני גבינות ארוזות ממקרר הגבינות - כך עולה מבדיקה שערך עבור "גלובס" אתר פרייסל (www.pricesal.co.il) המתמחה בהשוואת רשתות.

ההשוואה בדקה גם כמה יחסכו אלה שיערכו את הקניות שלהם ברשתות המוזלות - מגה בול, שופרסל דיל, מחסני כמעט חינם ורמי לוי.

לאור נתוני מועצת החלב, שמצביעים על גידול של פי שלושה בצריכת הגבינות הלבנות בתקופת חג השבועות, נראה כי רכישה מושכלת בהחלט תתרום לחיסכון בהוצאות.

לא לקנות "עמק" מהמקרר

הסקירה כללה 6 גבינות מעדנייה ו-13 מוצרי חלב מהמקררים, ובוצעה במתחם אדמירלטי באזור הקריות ביום שלישי, 11.5.

הפער הגדול ביותר, של יותר מ-100%, נמצא בגבינת "עמק" של תנובה, שמחירה במעדנייה כ-8 שקל ל-200 גרם (40 שקל לק"ג), לעומת 18 שקל באריזה.

פער גבוה, של 50%, נמצא גם בגבינה בולגרית 16% של תנובה, הנמכרת ברשת מגה ב-19 שקל לאריזת 250 גרם, ובמעדנייה ב-12.50 שקל למשקל זהה (50 שקל לק"ג).

מי שיוותר על תנובה ויקנה בולגרית של "גד" או של "המושבה", ייהנה ממחיר נמוך אפילו יותר: במעדניות רמי לוי ומחסני כמעט חינם מחירה כ-30 שקל לק"ג, שהם כ-7.5 שקל ל-250 גרם.

גם בגבינת מוצרלה של "גד" נמצאו פערים: במארז 180 גרם מחירה הממוצע הוא 16 שקל, ואילו המחיר במעדנייה הוא כ-12 שקל (65 שקל לק"ג).

כשבוחנים בזכוכית מגדלת את הפערים בין מחירי הגבינות במקרר ובמעדנייה, וכן בין הרשתות השונות - מתגלים פערים ניכרים: כך למשל 160% במחיר בולגרית, כשהמחיר הזול הוא 7.5 שקלים ל-250 גרם מתוצרת "גד" או "המושבה" במעדנייה (ברמי לוי ובמחסני כמעט חינם), לעומת 20 שקל לכמות זהה של "פיראוס" במקררי מגה. באופן דומה נמצא פער של 140% בין גבינת עמק תנובה (8 שקלים לקילו במשקל בשופרסל דיל, 19.25 שקל בשופרסל ביג).

רמי לוי שוב הכי זול

סקירת פרייסל העלתה הבדלים גם במחירים שבין הרשתות: מרבית מוצרי החלב מהמעדנייה (4 מתוך 6) ומהמקרר (7 מתוך 13 מוצרים) נמצאו כזולים ביותר אצל רמי לוי.

בחלק מהמוצרים יש פערים של עשרות אחוזים. כך למשל נמכרת במעדניות של מגה, מגה בול ושופרסל דיל בולגרית ב-50 שקל לק"ג, לעומת 30 שקל לק"ג ברמי לוי ובמחסני כמעט חינם.

פערים לא מבוטלים נמצאו גם במחירי גבינה צפתית במעדניות הרשתות: בשופרסל דיל ובמחסני כמעט חינם המחיר ל-1 ק"ג עמד על כ-50 שקל, לעומת כ-30 שקל ל-1 ק"ג במגה, מגה בול, שופרסל דיל ורמי לוי.

במקרר הגבינות נמצאו פערים במחירי ערכה להכנת עוגת גבינה של תנובה: 20 שקל ברמי לוי, לעומת כ-25 שקל ברשתות האחרות.

מארז צמד גבינת "סקי" נמכר ב-16 שקל בשופרסל דיל, לעומת 25 שקל במגה, מגה בול ובשופרסל ביג.

המשמעות הכלכלית של רשת מוזלת

שתי רשתות שאינן מוגדרות כמוזלות נסקרו: מגה ושופרסל ביג.

בהשוואה אליהן היו הרשתות המוזלות של רמי לוי ומחסני כמעט חינם זולות בכל המוצרים.

הקרב בין שופרסל דיל למגה בול צמוד, כשמחירי דיל נמוכים יותר במוצרי החלב מהמעדנייה, אך במוצרי המקרר הבדלים בולטים פחות: מגה בול זולה ב-6 מתוך 13 המוצרים שנבדקו, ושופרסל דיל זולים ב-5 מוצרים.

שופרסל דיל ומגה בול זולות יותר משופרסל וממגה, אך כאן ההבדלים לרוב לא גדולים, בעיקר בהשוואה מול מגה למגה בול.

* מגה: במגה בול, לעומת מחירי מגה - הפערים נמוכים יחסית. בגבינת "עמק" של תנובה או בלבנה של צוריאל לא היו הבדלים במחיר. במוצרים בהם נמצא פער הוא היה נמוך מ-10%: למשל גבינת "פיראוס" ב-18.80 שקל במגה בול לעומת כ-20 שקל במגה, שמנת מתוקה של טרה ב-6 שקל לעומת 6.30 במגה ועוד.

במוצרי המעדנייה, הפערים בפורמטים של מגה ומגה בול כפורמט המוזל של הרשת היו מינוריים, אם בכלל.

* שופרסל: בשופרסל דיל המחירים ברוב המקרים נמוכים מאשר בשופרסל ביג - להוציא מבצעים נקודתיים העשויים להפוך את המשוואה. בשני מקרים נמצא יחס הפוך ומפתיע לפיו המחירים בשופרסל ביג היו זולים משמעותיים ממחירי שופרסל דיל: המחיר ל-1 ק"ג גבינה צפתית במעדנייה - 48 שקל בדיל לעומת 30 שקל בביג, ומחיר ל-1 ק"ג גבינה בולגרית: 49 שקל בדיל לעומת 37 שקל בביג.

לעומת זאת, 1 ק"ג קשקבל ("גד") נמכר בשופרסל דיל ב-99 שקל לק"ג, לעומת 105 שקל לק"ג במעדניית שופרסל ביג.

במוצרי החלב במקרר שופרסל דיל באופן עקבי זולה יותר מביג, לעתים משמעותית, כמו במקרה של גבינת "עמק" של תנובה הנמכרת בדיל ב-16.30 שקל, לעומת 19.25 שקל בביג.

חגיגת מחירים: אילו מבצעים מציעות הרשתות לרגל החג?

המבצעים על מדפי הגבינות כוללים בעיקר הנחות על רכישות כמותיות. להלן דוגמאות:

* שופרסל: 2 יחידות גבינת טרה ב-10 שקל, גבינות גד (בולגרית, צפתית, לבנה) - השני ב-50%, פסטה שופרסל 2+1, 2+2 על גבינות לבנות תנובה.

* מגה: 2+1 על פסטה/רטבי ברילה, צמד מוצרי מחלבנה במבצע, מולר: 3 יחידות ב-12 שקל, 2 פסטות "מגה" מתנה בקנייה ב-40 שקל.

* מחסני כמעט חינם: גד: הגבינה השלישית ב-2 שקל, שמנת מתוקה טרה, מוצרי צוריאל, משקאות חלב יטבתה - השני ב-2 שקל.

* רמי לוי: גבינה לבנה, שמנת מתוקה ופסטה (המותג) ב-1 שקל.

* חצי חינם: בולגרית/צפתית פיראוס - השני ב-50%, 2+1 על מוצרי פסטה/רטבים ברילה.

11
 11