הנגבי לוינשטיין: לא לערער בענייני; "שילמתי מחיר אישי כבד"

לטענת סנגורי הנגבי, "גזר הדין שניתן אתמול משקף תמונה מידתית; נכון וראוי לשים סוף להליך, במיוחד כשמנגד ניצב המחיר האישי הכבד והנוסף שישלם הנגבי"

חבר הכנסת לשעבר צחי הנגבי (קדימה) שב ומבקש היום (ד') מהיועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, שלא לערער על הכרעת הדין ועל גזר הדין שניתנו במשפטו של הנגבי בפרשת המינויים הפוליטיים.

זאת, אף שהפרקליטות הודיעה אתמול (ג') נחרצות כי ההחלטה להגיש ערעור על הכרעת הדין - שבה בוטלו האישומים המרכזיים נגד הנגבי מפאת הגנה מן הצדק - היא סופית, וכי החלטה זו התקבלה על דעתו של היועמ"ש. כזכור, הנגבי הורשע בסופו של דבר רק במתן עדות שקר.

"אנו סבורים כי כעת, לאור משך הזמן והמחיר ששילם הנגבי, נכון וראוי לשים סוף להליך", כתבו עורכי הדין גרשון גונטובניק ועודד גזית, סנגוריו של הנגבי, במכתב ליועמ"ש. "די בכל אלה כדי להותיר את הצדדים על סיפוקם, במיוחד כשמנגד עומד מחיר אישי כבד נוסף של הנגבי והצורך להמשיך ולהקצות משאבי ציבור רבים לבירור סוגיה שלובנה כדבעי. אנו מקווים כי תינתן תשומת-לב ראויה לדברינו, וניתן יהיה לרתום את המחרשה לטובת שדות אחרים שהגיעה שעתם".

הכרעה מידתית

לדברי סנגוריו של הנגבי, "הבענו את עמדתנו כי בסופה של דרך ארוכה, של למעלה מ-7 שנות בדיקה, חקירה ומשפט, ניתנה הכרעת דין מידתית ששני הצדדים יכולים למצוא בה נקודות לכף זכות. עם מתן גזר הדין, הושלמה לדידנו התמונה המידתית, עת בית המשפט השית קלון - מהלך בעל משמעות ציבורית נכבדת - על מי שכיהן בכנסת למעלה מ-22 שנה, לצד קביעה צופה פני עתיד לפיה אין מניעה כי הנגבי יכהן בעתיד כחבר כנסת וכשר".

באי-כוחו של הנגבי ממשיכים וטוענים כי יש להם טענות כבדות-משקל, הן משפטיות והן עובדתיות, הן ביחס להרשעתו של הנגבי בעדות שקר והן בחלק מהנושאים שנקבעו בשאלת המינויים הפוליטיים, שהם יכולים לעשות בהן שימוש במסגרת ערעור, ואולם הם מבקשים לשים סוף להליך משני הצדדים.

בכך חוזרים סנגוריו של הנגבי על המסר שהעבירו לוינשטיין בעל-פה בתגובתם לתקשורת אתמול בבית משפט השלום, מיד לאחר מתן גזר הדין, ולפיו אם הפרקליטות לא תערער על פסק הדין - גם הנגבי עצמו יימנע מהגשת ערעור. ‏‎‎‏