חשד: עו"ד חיים שטנגר שכר עבריין שיפגע בשופטת טובה סיוון

עפ"י החשד, עו"ד שטנגר שכר עבריין מוכר כדי שיפגע בשופטת סיוון, כיוון שלא היה מרוצה מפסיקתה בעניין עזבונה של אימו ■ כמו כן, חשוד כי שכר את אותו העבריין כדי לפגוע גם בשכנו

עו"ד חיים שטנגר חשוד כי שכר עבריין במטרה לפגוע בשופטת בית המשפט לענייני משפחה ברמת-גן, טובה סיוון - כך התברר היום (א') בעת הדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרו של שטנגר, המצוי במעצר כבר מיום חמישי.

שופט בית משפט השלום בתל-אביב, שמאי בקר, קבע כי יש חשד סביר כי שטנגר עבר את העבירות המיוחסות שלו, שהן שידול לחבלה בכוונה מחמירה, חבלה במזיד וקשירת קשר לביצוע פשע, והורה להאריך את מעצרו עד יום שלישי.

באי-כוחו של שטנגר, עורכי הדין אביגדור פלדמן ומיקי חובה, הציעו כי שטנגר יועבר למעצר-בית, ואף העלו אפשרות שמעצר-הבית יבוצע תחת השגחת ידידו של שטנגר, העיתונאי לשעבר בן-ציון ציטרין, המשמש כדובר לשכת עורכי הדין. ואולם, בית המשפט קבע כי לאור הסיכון הנובע משחרורו של שטנגר, יש להשאירו במעצר.

לשטנגר יש סכסוך ארוך עם השופטת סיוון, שבעטיו הגיש נגדה תביעת לשון הרע בסך 3 מליון שקל, תלונות לנציב התלונות על שופטים ואף בקשה לפסול אותה מהמשך טיפול בהליך ירושה שבו הוא מייצג את אחד הצדדים.

סיוון מצידה הגישה נגד שטנגר תלונה לוועדת האתיקה בלשכת עורכי הדין, באמצעות מנהל בתי המשפט משה גל. ואולם, על-פי החשדות הפליליים נגד שטנגר, הוא ניסה לשדל את אחד מלקוחותיו, המוכר למשטרה, לפגוע בשופטת.

"לא יעלה על הדעת כי לקוח אומר לי שיש לו הקלטות של שיחות שלי, שאני אלך ואזרוק אותו מהמשרד", אמר שטנגר במהלך הדיון בהארכת מעצרו, "על ההקלטות אני יודע זה 4 חודשים בערך, כשהוא איים עליי. לא פניתי למשטרה בגלל אוזלת-ידה של המשטרה. פעם הוא התפרץ למשרדי ולקח את כל התיקים, אמרתי למתמחה שלי להגיש תלונה, ולא עשו שום דבר".

סכסוך בין שכנים

בשבוע שעבר נעצר שטנגר בחשד כי שכר עבריין מוכר על מנת לפגוע בשכנו, עמו הוא נמצא בסכסוך. בין היתר חשוד שטנגר כי גרם נזק למכונית של שכנו. עורכי דינו של שטנגר הכחישו את החשד וטענו: "מדובר בעלילה נקמנית, שהומצאה כיוון שעורך הדין סרב לייצג את השכן".

כעת נודע כאמור כי שטנגר חשוד גם כי שכר את שירותיו של אותו העבריין על מנת שיפגע גם בשופטת טובה סיוון, שגם איתה הוא נמצא בסכסוך מתמשך.

הדברים עלו מעדותו של השכן בפני חוקרי היחידה המרכזית תל-אביב. לטענתו, שטנגר אמר לו: "אחרי שאגמור אתך, הבאה בתור היא השופטת סיוון".

בתאריך 9.8.11 במסגרת הסדר טיעון נמחקו מכתב האישום המקורי העבירות החמורות שיוחסו לעו"ד חיים שטנגר, בתחילה, בכתב האישום המקורי, שכללו: ניסיון לשידול בחבלה במזיד ברכבה של השופטת טובה סיוון וניסיון לשידול לחברה חמורה בשכנו. כמו כן, בגזר הדין שניתן בבית משפט השלום בתאריך 9.8.11 בת"פ 35803-01011 הביעה כב' השופטת הדסה נאור תמיהה על התנהלות הפרקליטות שהגישה נגד עו"ד שטנגר כתב אישום חמור - ובהסדר אישום נסוגה מרוב ההאשמות נגדו.