מי מבין ספקיות האינטרנט מציעה את התעריפים הכי נמוכים?

מבדיקת "גלובס" עולה כי אקספון, טריפל סי ו-013 נטוויז'ן מציעות את התעריפים הנמוכים ביותר מבין ספקיות האינטרנט ■ גם בזק מציעה תעריף אטרקטיבי - אך רק ללקוחות חדשים

העיתוי של מתקפת הקמפיינים הנוכחית של ספקיות האינטרנט אינו מקרי: בעוד פחות מחודשיים ניתן יהיה לנייד את כתובת הדואר האלקטרוני מספק אחד למשנהו, ובכך יוסר חסם נוסף בתחרות. ספקיות האינטרנט לא נותרות אדישות ומציעות מבצעים המפתים צרכנים לנטוש את הספק הנוכחי ולהתחייב אליהן.

התיקון, אשר יאפשר את ניוד כתובת המייל באמצעות שירות "עקוב אחריי", קובע כי השירות יינתן ללא תשלום במשך חצי שנה. במשרד התקשורת מסבירים כי זהו צעד ראשון בדרך אל ביטול קנסות היציאה גם בענף זה, בדומה לחברות הסלולר. עד אז, להוציא טריפל סי ואקספון, כל המסלולים כוללים התחייבות ל-12-24 חודשים ולפיכך קנסות יציאה.

012 סמייל מציעה שדרוג ל-12 מגה ללא תוספת תשלום, בזק בינלאומי מציעה גלישה במהירות 10 מגה בתוספת של 10 שקל בחודש, 013 נטוויז'ן ואורנג' מציעות תשלום של 10 שקל על חלק מתקופת ההתחייבות. התעריף המוזל תקף לתקופה מסוימת, אולם ההתחייבות תימשך לאחר מכן, ועימה תעריף אחר. נזכיר כי שדרוג המהירות מייקר את התשתית.

בשורה התחתונה, ההצעות של אקספון וטריפל סי, ואחריהן 013 נטוויז'ן, הן הזולות למהירויות 2.5 ו-5 מגה. למהירויות 10/12 מגה הצעות נטוויז'ן ואקספון היו הזולות, ואחריהן טריפל סי, בעיקר לנוכח העובדה כי מדובר במסלול ללא התחייבות.

ההצעות רובן מתייחסות ללקוחות חדשים, אלא שבפועל מרבית הלקוחות נמצאים במסלול התחייבות הכרוך בקנס יציאה.

חשוב להדגיש כי מהירויות 10 ו-12 מגה אינן מתאימות לכל צרכן - הן בהיבט השימוש, והן בהיבט של תשתית הגלישה באזור המגורים, בעיקר אם מדובר בתשתית של בזק. להוציא מוקדנית ב-012 סמייל, אף אחת מהספקיות לא טרחה לבדוק זאת בבואנו לבחון שדרוג.

ספקיות אינטרנט: 018 וטריפל סי - מחיר נוח ללא התחייבות

כמעט בכל שיחה עם המוקד קיבלנו הצעה שונה מרעותה. הדבר מלמד כי הכול נתון ליד המיקוח, ויש סיכוי גדול להוזיל את ההצעה.

לענף נכנסו מתחרות חדשות שחלקן בקרב המנויים הולך וגדל. הוותיקות ביניהן הן אקספון ואורנג', והחדשות טריפל סי ואינטרנט רימון, שמציעות ערכים מוספים: הראשונה מציעה מסלולים ללא התחייבות, והשנייה מציע חבילות הגנה לגלישה בטוחה.

012 סמייל

הפרסום אודות שדרוג ל-12 מגה "בלי להוסיף אגורה" אינו מגובה בהתלהבות מצד מוקדני המכירה. אלה, לזכותם ייאמר, מנסים לבדוק האם יש לנו צורך במהירות זו ומבהירים כי יש לקחת בחשבון את עלויות התשתית שיש להוסיף בהתאם.

למחזיקי תשתית בזק, השדרוג שבמבצע מתייחס למהירות של 10 מגה.

מבצע למהירויות 2.5 ו-5 מגה מקנה למתחייבים ל-18 חודשים, שנה בחצי ממחיר המחירון, כך שהמחיר הממוצע לחודש למהירות 5 מגה הוא 53 שקל.

013 נטוויז'ן

המבצע: 10 שקל לחצי שנה בכל מסלול למתחייבים ל-18 חודשים, מוביל למחירים הזולים ביחס למפעילות האחרות: 5 מגה במחיר ממוצע של כ-37 שקל לחודש ו-10 מגה ב-46.6 שקל. תיבת המייל הכלולה היא בנפח של 10 מגה בלבד.

בזק בינלאומי

המבצע: מוסיפים 10 שקל לתעריף כיום ומשדרגים ל-10 מגה ברשת הנפרדת Private NGN.

המחיר בשנה השנייה הוא נגזרת של המחיר שאתם משלמים כיום, לדוגמה לקוח שמשלם 50 שקל כיום ישלם בשנה השנייה 70 שקל בחודש, ולקוח שמשלם כיום 40 שקל ישלם 80 שקל בשנה השנייה.

התעריף של החברה למהירות 5 מגה הוא הגבוה בהשוואה.

אורנג'

המבצע: 10 שקלים בחודש למשך 3/6 חודשים למתחייבים ל-24 חודשים. למרות המבצע, בשקלול המחיר, תעריפי אורנג' הם מהיקרים בהשוואה, גם לנוכח משך ההתחייבות הארוך הנדרש:

ל-5 מגה התשלום החודשי בממוצע הוא 52 שקל, ול-10 מגה התשלום החודשי הממוצע הוא 61 שקל. תיבת המייל בחבילה היא בנפח 7 ג'יגה.

אינטרנט רימון

הייחודי לספק זה הוא שילוב של גלישה עם מידת אבטחה רצויה בפני תכנים לא ראויים (מדרגת "מוגן" עד דרגת "הרמטי").

המחירים כוללים את הסינון: 52 שקל לחודש ל-5 מגה, 60 שקל לחודש ל-10 מגה. תיבת המייל הכלולה היא בנפח 20 מגה. שדרוגה ל-1 ג'יגה יעלה 5 שקל בחודש.

טריפל סי

החברה, שהחלה פעילותה בענף הפרטי לפני כ-6 חודשים, מציעה מחירים טובים לגלישה ללא התחייבות וללא קנסות: 40 שקל לחודש עבור 5 מגה וכ-55 שקל לחודש ל-10/12 מגה. החבילה כוללת תיבת דואר בנפח 1 ג'יגה.

018 אקספון

גלישה בכל המהירויות מוצעת ללא התחייבות או בתוכנית התחייבות ל-6 חודשים, ובה הבונוס הוא חודשיים ללא תשלום - מה שמוזיל את העלות החודשית בכ-30% ומציב הצעה זו כזולה ביותר בהשוואה.

לדוגמה, ל-5 מגה המחיר ללא התחייבות הוא 45 שקל, בעוד שבהתחייבות לחצי שנה המחיר צונח ל-30 שקל לחודש. באקספון אין תיבת מייל.

ספקית אינטרנט
 ספקית אינטרנט

תשתית: הבדלי המחיר בין המהירויות היטשטשו

שדרוג מהירות הגלישה "בלי להוסיף אגורה" או ב-"10 שקל בלבד" חוטא למציאות מבחינת הצרכן, משום שיש לקחת בחשבון את התוספת לספק התשתית (בזק או HOT).

בזק: כדאי להיות לקוח חדש

מבצע המיועד ללקוחות חדשים מוביל לתעריפים אטרקטיביים: תשתית ל-5 מגה או ל-10 מגה במחיר משוקלל של 60 שקל לחודש (בהתחייבות לשנה). לקוחות קיימים ישלמו 100 שקל לחודש למהירויות אלה - תעריפים יקרים ממחיר HOT.

חשוב לזכור כי מי שמחזיק בקו טלפון אחר (אורנג', נטוויז'ן, סמייל) ובוחר בתשתית בזק יוסיף 25 שקל - תשלום עבור הקו.

HOT: הנחות על אינטרנט ללקוחות הטריפל

HOT צמצמה את מבחר מהירויות הגלישה, וכעת קיימות מהירויות של 2.5, 5, 12, ו-100 מגה. מבצע ל-12 מגה: 92 שקל בממוצע למתחייבים ל-18 חודשים. ללקוחות טריפל מוצעות הנחות על תשתית האינטרנט.

בכל מקרה, שדרוג מהירות הגלישה אצל לקוחות קיימים מתחיל את תקופת ההתחייבות מחדש.

קנסות יציאה: בין 100 ל-400 שקל

אי-אפשר בלי קנס יציאה - ב-HOT קנס יציאה למסלול האינטרנט: 300 שקל בתוספת 19 שקל עבור כל חודש בו הייתם מחוברים. בבזק מודל הקנס הולך ופוחת עם הזמן מ-400 ל-100 שקל.

לפי ההצעות העדכניות, לקוח שיבחר במהירות 2.5 מגה ישלם כיום כ-80 שקל עבור תשתית וספק (אם יבחר באלטרנטיבות הזולות יחסית) ולמהירות 5 מגה - ישלם במקרה הטוב כ-100 שקל בחודש.

בזק מחיר לחודש
 בזק מחיר לחודש

חבילות משולבות: הצעת בזק ללקוחות חדשים אטרקטיבית

בחודשים האחרונים דובר על החלטות ועדת חייק העשויות להוביל לרפורמה בענף, לפיה יאוחדו ספקיות האינטרנט וספקיות התשתית. הכפל הזה, שאינו קיים בעולם, כולל יתרונות וחסרונות (בכוח המיקוח, התנהלות מול שתי חברות וכדומה).

מבחינת הספקיות, איחוד כזה הוא צעד מבורך. בזק ו-HOT מרוצות קצת פחות.

HOT, שקיבלה רישיון המאפשר לה להציע שירותים גם כספק אינטרנט באמצעות hotnet, תכריז בקרוב על תעריפיה, שיש לשער שיתנו פייט למתחרות גם באמצעות חבילות משולבות.

מחיר המחירון יקר משמעותית

החבילות המשולבות המוצעות כיום (בנדל) כוללות אמנם תשלום ישירות לספק או לבזק, אולם הצרכן מחובר ומחויב לשתי החברות בנפרד. שימו לב שבתום התקופה קופץ המחיר המשולם לספקית ולתשתית למחיר מחירון "רגיל" וגבוה.

חבילות משולבות עשויות להוזיל את העלויות, אולם לא תמיד, והן מתאימות ללקוחות שסיימו את ההתחייבות לבזק או ל-HOT: לדוגמה, ב-012 סמייל חבילה משולבת במהירות 5 מגה עם בזק או HOT עולה 120 שקל לשנה - בעוד שבהפרדת שני השירותים, עם תשתית בזק, המחיר יעמוד על 100 שקל (40 שקל ל-012 סמייל ו-60 לתשתית לשנה).

מנגד, בזק, שלראשונה רשאית להציע חבילות משולבות, מציעה תעריפים אטרקטיביים ללקוחות חדשים בשל מבצע הוזלה ל-6 החודשים הראשונים בהתחייבות לשנה.

לדוגמה, חבילת 5 מגה תעלה כ-81.50 שקל בחודש (34 שקל ל-6 חודשים ו-130 שקל מהחודש השביעי) - לעומת 110-130 שקל לחבילות משולבות שמציעות הספקיות למהירות 5 מגה.

דוגמאות לתשתיות
 דוגמאות לתשתיות

10 דברים שחשוב לדעת רגע לפני שמתחברים לאינטרנט

1. אין מהירות חינם: שדרוג מהירות הגלישה משמעו תוספת תשלום עבור תשתית האינטרנט לבזק או ל-HOT. אל תשכחו לברר האם התשתית באזור מגוריכם תואמת את המהירות שאתם רוצים.

2. המיקוח משתלם: אל תסתפקו בהצעה הראשונה שאתם מקבלים.

3. יקר להתנתק: קנסות היציאה אצל ספקיות האינטרנט עומדים על יתרת תשלום לזמן שנותר.

4. יקר מאוד להתנתק: קנס היציאה אצל HOT תופח ככל שחולף הזמן.

5. אין מחיר לחופש: חישבו פעמיים לפני שאתם מתחייבים ולא יכולים לממש מבצעים אצל המתחרים. אקספון וטריפל סי מציעות תעריפים נוחים ללא התחייבות.

6. מחיר נמוך לתקופה הראשונה: חצי השנה הראשונה חולפת מהר, ואז המחיר לא פעם קופץ. בדקו מחיר ממוצע.

7. 013 נטוויז'ן אטרקטיבית: מבין 3 הספקיות הגדולות, מחירי 013 נטוויז'ן נמוכים (בהתחייבות ל-18 חודשים).

8. הידד לתחרות: בקרוב תשיק HOT את מחיריה כספקית אינטרנט (hotnet). הדבר ישכלל עוד יותר את התחרות.

9. מתי כדאי בבזק? ללקוחות חדשים ובהתחייבות לשנה, בזק מציעה חבילות משולבות אטרקטיביות.

10. האם חבילות משולבות משתלמות? למרבה הפלא, חבילות משולבות (בנדל) לא בהכרח מוזילות את העלויות. השוו כל הצעה לחבילה משולבת להצעות של כל חברה בנפרד.