נדחתה בקשת עו"ד שטנגר לזמן לעדות את השופטת סיוון

עו"ד חיים שטנגר ביקש לזמן לעדות את השופטת טובה סיוון, שעמה יש לו סכסוך ארוך, ושעל בסיס תלונתה הוחלט להעמידו לדין משמעתי בלשכת עורכי הדין

בית הדין המשמעתי של לשכת עורכי הדין סירב לבקשתו של עו"ד חיים שטנגר, העומד לדין משמעתי בלשכה, לזמן לעדות את שופטת בית המשפט לענייני משפחה, טובה סיוון.

עו"ד שטנגר ביקש לזמן לעדות את השופטת סיוון, שעמה יש לו סכסוך ארוך, ושעל בסיס תלונתה הוחלט להעמידו לדין משמעתי. שטנגר גם הגיש נגד סיוון בקשה לפסילתה לנשיאת בית המשפט העליון, תלונה לנציבות התלונות על שופטים וכן תביעת לשון הרע, בעקבות דברים שכתבה נגדו במכתב למנהל בתי המשפט משה גל.

במקביל, עומד בימים אלה שטנגר לדין פלילי, בעבירות של איומים, ניסיון לשידול לחבלה חמורה ועבירת ניסיון לשידול לחבלה במזיד ברכבה של השופטת סיוון.

בין היתר מואשם שטנגר כי ניסה לשדל את סעיד משהראוי, שהיה לקוח שלו, לפגוע בשכנו של שטנגר, וכן ניסה לשדל את משהראוי לפגוע ברכבה של השופטת סיוון.

ראש הרכב השופטים בבית הדין המחוזי, עו"ד יעקב בויאר, דחה את בקשתו של שטנגר, שהוגשה באמצעות בא-כוחו עו"ד אביגדור פלדמן, לזמן לעדות את סיוון. זאת, מאחר ששטנגר כבר הודה בכל עובדות כתב הקובלנה נגדו, אך לא באישומים או במסקנות המשפטיות.

"בקשת הזימון היא תגובת נגד ולא צורך מובהק הנדרש להגנת הנאשם", כתב בויאר בהחלטתו, "הנאשם איננו מנמק כיצד עשויה עדותה לשמש נדבך בהגנתו. מן הראוי לחזור ולהדגיש כי זימונו של שופט לעדות איננו דבר של מה בכך, במיוחד כשמדובר בעדות שכל עניינה הינה השיח המשפטי שבין השופטת לבין הצדדים שחלקם יוצגו על-ידי הנאשם". (בד"מ 236/10).