בשל שימוש במפוח עלים: חקירה פלילית נגד 3 רשויות מקומיות

המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה פתחה בחקירה פלילית נגד עיריות בני-ברק, אור-יהודה ויהוד, בעקבות הפרה של תקנות הרעש שנכנסו לתוקף בשבוע שעבר

המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה פתחה בחקירה פלילית נגד עיריות בני-ברק, אור-יהודה ויהוד, בעקבות הפרה של תקנות הרעש שנכנסו לתוקף ביום רביעי שעבר.

החקירה נגד רשויות אלה נפתחה בעקבות דיווחים של תושבים, שהבחינו בגננים העובדים מטעם העירייה ומפעילים - בניגוד לתקנות החדשות - מפוחי עלים לניקוי גינות ורחובות. לפי התקנות, הפעלת מפוחי עלים, הגורמים לרעש רב, אסורה לחלוטין.

המקרים שבהם הפעילו גננים בערים אור-יהודה, יהוד ובני-ברק מפוחי עלים אירעו ביום שישי האחרון. במשרד להגנת הסביבה אמרו כי מדובר בגננים שמועסקים באמצעות חברות קבלניות המספקות שירותי גינון לאותן רשויות.

לדברי גורמים במשרד, עם קבלת הדיווחים על הפרת התקנות מצד תושבים, נשלחו למקומות אלה פקחים מטעם המשטרה הירוקה, הורו לגננים להפסיק את הפעלת המפוחים ותיחקרו אותם.

עלייה בפניות

בעקבות האיסור על השימוש במפוחים עתרו בסוף השבוע שעבר עיריית תל-אביב ומרכז השלטון המקומי לבג"ץ, בדרישה להוציא צו ביניים שיאפשר לרשויות להמשיך ולהפעיל מפוחים, וזאת בהיעדר כלי יעיל אחר. החלטה בנושא צפויה לקראת סוף השבוע הבא.

טרם כניסת התקנות החדשות לתוקף, הגביר המשרד להגנת הסביבה בראשות השר גלעד ארדן את מערך הפקחים שלו, וכך עיבה את מוקד התלונות לציבור כדי לרכז דיווחים על מפגעי רעש.

לדברי גורמים במשרד, טרם כניסת התקנות לתוקף התקבלו מדי יום כ-20 פניות אל המוקד הטלפוני, ובשבוע האחרון נרשמו מדי יום יותר מ-100 פניות.

בניסיון להרחיב את ההרתעה בנושא מתכוון המשרד להגנת הסביבה לבקש מחר (ד') מוועדת החוקה של הכנסת לאשר צו חדש לחלוקת קנסות לרשויות מקומיות וגופים פרטיים שיעברו על תקנות הרעש.

תקנות אלה מגבילות גם את השימוש בזיקוקי די-נור; הפעלת כלים כבדים באתרי בנייה הסמוכים לאזורי מגורים; מגדירות מרחב שעות שבהן יותר לעשות שיפוצים בבתים ועוד.