שטראוס-קאהן לעובדי ה-IMF: "אל תחלקו איתי את הסיוט"

יו"ר קרן המטבע לשעבר, המואשם כי ניסה לאנוס חדרנית במלון בניו-יורק, כתב מייל לעובדי הקרן בו הוא מסביר את פרישתו מהתפקיד ■ "מה שהקרן השיגה בשנים האחרונות זה בזכותכם"

אחרי שיו"ר קרן המטבע לשעבר, דומיניק שטראוס-קאהן, התפטר בשבוע שעבר מתפקידו בעקבות כתב האישום שהוגש נגדו בגין ניסיון אונס, שלח שטראוס-קאהן מכתב לעובדי קרן המטבע הבינלאומית, בו הוא מביע תסכול על כך שנאלץ לעזוב את הקרן בנסיבות אלה. "אני מכחיש בכל תוקף את האישום נגדי ובטוח שאצא זכאי במשפט", כתב שטראוס-קאהן לעובדיו לשעבר - כך נחשף היום (ב') ב-CNN.

במכתבו הוסיף שטראוס-קאהן כי הוא בטוח שיימצא חף מפשע בפרשה, אך הוא אינו יכול לקבל שהקרן ועובדיה "יחלקו איתי את הסיוט הזה, ולכן נאלצתי להתפטר".

נזכיר כי בשבוע שעבר הוגש כתב אישום בבית משפט בניו-יורק נגד שטראוס-קאהן בגין 7 עבירות שונות הכוללות ניסיון לאנוס חדרנית בבית-מלון.

"היה לי חשוב להביע את הגאווה שלי בכם ואת העצבות שלי על עזיבתי בנסיבות אלה", כתב שטראוס-קאהן. "הימים האחרונים היו קשים מאוד למשפחתי ולי וכך גם לכל עובדי הקרן, וזה מצער אותי מאוד".

עוד הוסיף שטראוס-קאהן כי "כשפגשתי אתכם לראשונה הודתי כי כל מה שהיה לי הוא תחושת מחויבות חזקה לחזון הכלכלי של הקרן. תודה לכולכם על כך שחידדתם את החזון הזה - לא רק בשבילי אלא לכל העולם".

"אין לי ספק כי ההישגים של הקרן ב-3.5 השנים האחרונות הם פרי חשיבתכם ועבודתכם. אתם צריכים להיות גאים במה שהשגתם, אך יש עוד הרבה עבודה שלא נעשתה בזמנים קריטיים אלה. אני מרגיש בר-מזל על כך שניתנה לי ההזדמנות לעבוד עם הקבוצה המדהימה של אנשי הקרן".

שטראוס-קאהן חתם את המכתב ב"תודה לכולם, הרבה הצלחה בעתיד ולהתראות, דומיניק".

היום פורסם ברשתות זרות כי מסתמן שכריסטין לגארד, שרת האוצר של צרפת, תחליף את שטראוס-קאהן בתפידו כיו"ר קרן המטבע, מה שיהווה תקדים במסגרתו לראשונה בהיסטוריה ממונה אישה לתפקיד, ב-60 שנות קיומה של הקרן.