תקציב הפרסום של סיטרואן עובר מזרמון לראובני-פרידן

‎‎על התקציב התמודדו גם פוגל אוגילבי ו-‏JWT‏ ישראל ■ היקף התקציב עמד ב-2010 על 9.4 מיליון דולר במחירי מחירון‏

‎‎הישג למשרד הפרסום ראובני-פרידן: 3 שנים לאחר שאיבד אחיזה בתקציבי הרכב, חוזר המשרד לזירה זו ומקבל לידיו את תקציב הפרסום של סיטרואן - כך נודע ל"גלובס". עוד נודע כי החברה הודיעה היום (א') למשרד הפרסום זרמון-גולדמן על הפסקת ההתקשרות עמו.

‏עוד נודע כי בחודש האחרון ניהלה סיטרואן מכרז חסוי בהשתתפות מספר מצומצם של משרדי פרסום, ביניהם פוגל אוגילבי ו-‏JWT‏ ישראל.

מדובר בשני משרדי פרסום בעלי רקע עשיר מאוד בניהול תקציבי רכב: שניהם ניהלו בעבר את תקציב סובארו. ראשון ניהל אותו פוגל-אוגילבי, שאיבד אותו לטובת טמיר-כהן (כיום ‏JWT‏ ישראל), שאיבד אותו בהמשך לטובת קבוצת אדלר-חומסקי. פוגל אמנם קיבל לידיו בהמשך את תקציב צ'מפיון מוטורס, אך גם הוא עזב אותו לטובת קבוצת אדלר-חומסקי.

‏מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף הפרסום של המותג סיטרואן מאז תחילת 2011 עמד על 3.4 מיליון דולר, שהם כמיליון דולר במחירים ריאליים. ב-2010 עמד היקף הפרסום של המותג על 9.4 מיליון דולר, שהם כ-3 מיליון דולר במחירים ריאליים; וב-2009 פרסמה החברה בהיקף של כ-5.9 מיליון דולר במחירי מחירון, שהם כ-1.5 מיליון דולר במחירים ריאליים.

חיפוש תקציב רכב

‏כאמור, בעבור ראובני-פרידן מדובר בהישג משמעותי, שכן תקציבי רכב נחשבים לתקציבים אסטרטגיים מאוד במשרדי פרסום. בעבר טיפל ראובני-פרידן בתקציב מיצובישי של קבוצת כלמוביל-כלמוטור, אך הקבוצה הפסיקה את ההתקשרות עם המשרד לאחר שהחליטה לרכז את מלוא תקציב הפרסום שלה בשלמור-אבנון-עמיחי, שטיפל בנוסף גם‎ ‎בתקציב מותגי הרכב מרצדס ויונדאי של כלמוביל.

ראובני-פרידן הצטרף למערך הפרסום של כלמוביל ב-2004, לאחר שוויתר על‏‎ ‎תקציב סקודה לטובת המותג מיצובישי. מאז אובדן התקציב ניסה המשרד להשתחל כמעט לכל תקציב פרסום של רכב שיצא לשוק: כך למשל הוא הציג רפרזנטציות לקבוצת צ'מפיון מוטורס‏‎ ‎ולמותגי רכב נוספים.

‏‎עבור משרד הפרסום זרמון-גולדמן מדובר במכה לא סימפטית: המשרד זכה בתקציב בשנת 1997 לאחר מכרז שקיימה חברת דוד לובינסקי. אז דובר במכרז מסובך שכלל בשלב הראשון 10 משרדים שנבחנו, מתוכם עלו ארבעה לשלב הגמר, ובסופו של דבר זרמון-גולדמן נבחר.