אלי ישי: חייבים להוביל מהלך לבלימת צונאמי כלכלי בישראל

שר הפנים קרא לממשלה ליזום בהקדם מהלך כלכלי מקיף כדי לבלום גל התייקרות בתחום המזון ומוצרי היסוד ■ "אני שומע את זעקת הציבור. מדובר בהורים צעירים שמתקשים לרכוש חיתולים"

הבוקר (א') מינה שר הפנים, אלי ישי, צוות סיעתי בראשות ח"כ אמנון כהן ויצחק ועקנין, חברי ועדת הכספים מטעם ש"ס, במטרה לגבש מכלול צעדים. הצוות צפוי להציג מסקנותיו בתוך שבועיים, ובכוונתו של ישי להביא את הצעדים לדיון בפני ראש הממשלה ולפעול ליישומם.

ישי סבור כי יש לשקול הורדת המע"מ על כמה מוצרי יסוד כדוגמת גבינה רכה, חלב ולחם אחיד, ולבחון החזרת מוצרים לפיקוח. "אני סבור שנכון לנקוט כמה פעולות משולבות וזאת כדי לבלום את גל עליית המחירים ואף להגדיר את חלק מהמהלכים כאד-הוק עד שהמשק יחזור לשפיות כלכלית. אני שומע את זעקת הציבור. לא מדובר פה ברכישת דירה שנייה או ברצון לחיזוק כלכלי שלא צולח, מדובר בהורים צעירים שמתקשים לרכוש חיתולים. חובתה של הממשלה להיות קטר כלכלי ולחלץ את הזוגות הצעירים מהקשיים שרק הולכים ומתגברים", אמר ישי.

"הציבור בישראל ראוי לכך שהממשלה תוביל את הניסיונות להתמודד עם קשיי השוק. אם מישהו בין מקבלי ההחלטות חושב שמשט, מטס או כל נושא מדיני אחר משכיח את הקשיים הכלכליים - טעות בידיו", סיכם שר הפנים והוסיף ש"אף שהפלשתינים רוצים להכריז על מדינה, הורים צעירים עדיין צריכים להחליף חיתול לילד ולמרוח לו גבינה על פרוסת לחם. והדבר הזה הופך להיות קשה מיום ליום".

שר הפנים, אלי ישי (ש"ס) קרא היום לממשלה ליזום בהקדם מהלך כלכלי מקיף כדי לבלום גל התייקרות בתחום המזון ומוצרי היסוד. לפני שנכנס לישיבת הממשלה אמר ישי ל"גלובס": "חובתנו להוביל מהלך בלימה לצונאמי הכלכלי שמקיף אותנו. אם הממשלה לא תוביל את זה, הפייסבוק יוביל אותנו. במחאת הקוטג' ראינו את ההיענות של הציבור ועד כמה חמור הקושי שנתון בו הציבור הרחב אפילו ברכישת מוצרי יסוד בסיסיים כמו גבינה. אני פוגש זוגות צעירים שמתלוננים בפני על מחירי החיתולים, שלא לדבר על חשמל ומים ומצוקת הדיור".