סקר TIM: מסימני החופש הגדול - פייסבוק ויו-טיוב מתחזקים

‎‎מסקר ‏TIM לחודש יולי עולה כי נרשמה עלייה חדה לאתרים שמאנדקסים בעלי מקצוע - ‏b144‎‏ ודפי זהב‏ ■ גוגל ממשיך להוביל בפער ניכר את רשימת האתרים עם שיעור חשיפה של 91.9%

‎‎החודש הראשון של החופש הגדול החזיר שניים מ-3 אתרי האינטרנט המובילים בישראל, פייסבוק ויו-טיוב, למגמת עלייה לאחר מספר חודשים של ירידה - כך עולה מסקר ‏TIM‏ לחודש יולי 2011, שבוחן את שיעור החשיפה של אתרים בישראל.

‏פייסבוק הגיע לשיעור חשיפה של 72.3% בחודש שעבר לעומת 68.4% בחודש יוני, בעוד אתר יו-טיוב הגיע ל-67.7% ביולי לאחר שיעור חשיפה של 64.1% בחודש הקודם. אתר גוגל המשיך להוביל בפער ניכר את רשימת האתרים בעלי שיעורי החשיפה הגבוהים ביותר בישראל עם 91.9%.

‏בעוד שבחודש מאי נראה היה כי ‏ynet‏ מצמצם את הפער מוואלה, וההפרש באחוז החשיפה ביניהם עמד על 4.4% בלבד, מאז הפער רק הלך והתרחב. בחודש יולי האחרון הגיע הפער בין שני האתרים הישראלים המובילים ל-15.4% - הגבוה ביותר מאז תחילת השנה, שמהווה עלייה של 83% לעומת הפער בין האתרים בחודש יוני.

‏החודש הראשון של החופש הגדול, שמאופיין במעברי דירה ובשיפוצי בתים, הביא לעלייה ניכרת בחשיפה של האתרים המאנדקסים בעלי מקצוע שונים - ‏b144‎‏ ודפי זהב. ‏b144‎‏ הגיע לשיעור חשיפה של 24.2% - עלייה של 31.5% לעומת חודש יוני. דפי זהב הגיע לשיעור חשיפה של 16.9% - עלייה של 23.3%.

‏בגיזרת אתרי הכלכלה, הגיע אתר "גלובס" לשיעור חשיפה של 11.7%. אתר "דה מרקר" הגיע ל-13.3%, ואתר "כלכליסט" ל-15.6%.

באשר לשיעור חשיפה בגלישה ממקומות עבודה, "גלובס" הגיע לשיעור חשיפה של 11.4%, בעוד אתר "דה מרקר" הגיע לשיעור חשיפה של 11.2%. אתר "כלכליסט" הגיע לשיעור חשיפה של 14.7% בפרמטר זה.

‏יש לציין כי על-פי נתוני גוגל טרנדס, כלי המדידה של ענקית האינטרנט, לאתר "גלובס" גלשו במהלך חודש יוני 110-145 אלף גולשים שונים ביום מישראל - בעוד שלאתר "דה מרקר" גלשו 75-120 אלף גולשים שונים ביום, ולאתר "כלכליסט" הגיעו 60-75 אלף גולשים שונים.

‏מנתוני סקר ‏TIM‏ לחודש יולי עולה עוד כי אתר נענע10 רשם את שיעור החשיפה הנמוך ביותר שלו מאז תחילת השנה עם 25% חשיפה - ירידה של כ-14%. יד2 וזאפ רשמו עלייה קלה לעומת נתוני חודש יוני, בעוד אתר ‏mako‏ שומר על שיעור מאוזן בחודש יולי.

‏סקר האינטרנט של ‏TNS‏ טלסקר הוא ה-66 במספר, והוא נערך בקרב כ-800 משתמשי אינטרנט בגילאי 13 ומעלה, מפיזור ארצי ומייצג של האוכלוסייה היהודית בישראל.

סקר טים TIM יולי 2011
 סקר טים TIM יולי 2011