אלי רייפמן עירער לעליון על הרשעתו במירמה ועל המאסר

רייפמן, מייסד אבלייז, הורשע בזיוף ובקבלת דבר במירמה ונדון ל-4 שנות מאסר ■ טוען: "משפטי במחוזי התנהל באופן בלתי הוגן ובסתירה מהותית לעקרונות של צדק והגינות משפטית"

איש העסקים ומייסד חברת אמבלייז, אלי רייפמן - שהורשע בבית המשפט המחוזי בתל-אביב בעבירות של זיוף בכוונה לקבל באמצעותו דבר, שימוש במסמך מזויף וקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, ונדון ל-4 שנות מאסר בפועל - עירער היום (ה') לבית המשפט העליון על הרשעתו ועל העונש שנגזר עליו.

בנוסף מבקש רייפמן, באמצעות עורכי הדין אלקנה לייסט וניר רהט מהסנגוריה הציבורית, לעכב את תחילת ביצוע המאסר עד להכרעה בערעור.

רייפמן הורשע כי הונה חברות באמצעות מצגי-שווא, לפיהם הוא מחזיק בבעלותו כ-9 מיליון ממניות אמבלייז, למרות שלא היו בבעלותו, ובאופן זה הוציא מהן במירמה 6.3 מיליון דולר.

כעת טוען רייפמן כי משפטו במחוזי בתל-אביב "התנהל באופן בלתי הוגן, כך שעמד בסתירה מהותית לעקרונות של צדק והגינות משפטית".

סתירה בטענות

לדבריו, הפרקליטות טענה בהליך הפלילי כנגדו טענה עובדתית מרכזית, הפוכה מזו שטענו נגדו נציגי המדינה בהליך האזרחי של פשיטת-הרגל המתנהל כנגדו.

רייפמן מציין כי הקביעה העובדתית שעמדה בבסיס ההחלטות בהליך האזרחי נגדו היא שבבעלותו מניות אמבלייז, המוחזקות באמצעות נאמנים שונים. בעקבות זאת הוא אף נשלח לתקופות ארוכות לכלא, כיוון שלא מילא אחר צו בית המשפט שהורה לו להעביר את המניות לנאמן על נכסיו. לעומת זאת, הכרעת הדין המרשיעה בהליך הפלילי נשענה על עמדת הפרקליטות, לפיה מניות אמבלייז כלל לא היו בבעלותו של רייפמן.

בעניין העונש שהוטל עליו, טוענת ההגנה כי עונש של 4 שנות מאסר בפועל מהווה סטייה קיצונית לחומרה מרמת הענישה הראויה במקרה זה.

אם לא יעוכב עונשו של רייפמן, הוא אמור להתחיל במאסרו כבר בשבוע הבא.