הרשות להגנת הצרכן בודקת את מבצעי סוף העונה בענף ההלבשה

מבקרי משרד התמ"ת יפקדו בזמן הקרוב עשרות בתי עסק ברחבי הארץ ויבדקו עד כמה המבצעים המוצעים בהם עומדים בהנחיות חוק הגנת הצרכן

מבצעי סוף העונה מכניסים גם את הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן לאווירת חיסול: בשיתוף חוקרי משרד התמ"ת הכריזה הרשות על מבצע "סוף עונה" לאכיפה מוגברת של הוראות חוק הגנת הצרכן בקרב עסקים בתחום ההלבשה, ההנעלה והטקסטיל, תוך מיקוד במבצעי "סוף עונה".

מבקרי משרד התמ"ת עתידים לפקוד בזמן הקרוב עשרות בתי עסק ברחבי הארץ ולבדוק עד כמה עומדים המבצעים המוצעים בהם בהנחיות החוק, בדגש על פרסום נכון של מכירה מיוחדת.

את הדוגמאות כולנו מכירים: הנחות של "עד 70%", מלאי מוגבל במיוחד או התניות מהתניות שונות.

הביקורת תכלול בין היתר בדיקת יישום עמידה בהוראות החוק והתקנות: איסור הטעיה, פרסום נכון במכירה מיוחדת (מבצע); סימון טובין; הצגת מחירים על כל פריט, גם בחלון ראווה; פרסום מחיר במטבע ישראלי; ןגודל אותיות של סייגים בפרסום.

המבצע יתקיים בפריסה ארצית בערים וביישובים רבים, מבאר-שבע ועד כרמיאל.

לדברי הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, עו"ד תמר פינקוס, "אנו עדים לא אחת כי לצורך קידום מכירות נעשה שימוש בתרגילים פסיכולוגיים, תוך שימוש בחוסר בהירות באשר למחירו של המוצר, לגובה ההנחה, תוך ניצול חולשתו של הצרכן עד כדי הטעיה. נפעל ביד קשה כנגד כל עוסק שיימצא כי הפר את הוראות החוק".