"מסעדת קוצ'ינה תמר - בדיוק מה שמסעדה צריכה להיות"

מסעדת קוצ'ינה תמר הוותיקה, של השפית תמר כהן-צדק, מעולם לא ניסתה להמציא את הגלגל הקולינרי מחדש - מה שהופך אותה לאחת המסעדות האיטלקיות הכי אותנטיות וסימפטיות בסביבה

מסעדת קוצ'ינה תמר, בניצוחה של השפית תמר כהן-צדק מעולם לא התיימרה להמציא את הגלגל הקולינרי מחדש.

אז נכון, לפעמים מתחשק משהו חדש במקום שבו ביקרת לא מעט פעמים, אבל כשאתה אוכל שוב את טורטליני הארטישוק המופלאים של כהן-צדק, אתה מבין שזו מחשבת שווא. לא צריך שום דבר חדש.

הטורטליני היו, כמו תמיד, המנה הטובה ביותר. הטענה היחידה שיכולה להיות נגדה היא שמכיוון שהיא מנה קטנה קמעה, אתה רוצה מיד עוד אחת. אבל לא נעים. זה לא זול ואתה הרי אמור לנסות גם דברים אחרים.

כמו כל המנות האחרות מדובר במנה שהיא כמעט שיא הפשטות. טורטליני ממולאים במחית ארטישוק ברוטב של שמן זית, שום ופטרוזיליה וחצי ארטישוק לקישוט. וזה בדיוק מה שנהדר בה. לא מכיר הרבה דברים יותר טעימים מארטישוקים וכאן הם באים לידי ביטוי באופן מושלם ובלי הפרעות.

הפסטה השנייה שטעמנו הייתה מנה ותיקה מאוד אף היא, שמעולם לא הזמנו לפני כן. טליוליני הם קרעים גדולים של פסטה לא מעוצבת. מעין מטפחות פתוחות של בצק. תמר מגישה אותן כבר שנים עם כבדי עוף, תרד ובצל. לכאורה מעין שעמום כבד ואכזרי. פסטה עם כבדי עוף. בפועל, מנה כפרית מצוינת. אני מתנצל על השימוש בביטוי המאוס הזה אבל זה שם קוד שעובד היטב ומתאים מאד במקרה הזה. כל-כך כבדה הייתה המנה עד שלא הצלחנו לסיים אותה.

המשכנו עם סטייק שייטל ברוטב חמאת עשבי תיבול. שוב, פשטות כמעט מביכה ושוב, טעם אדיר. השייטל - נתח בעייתי ומאתגר לא פעם, טופל במקצוענות והיה עשוי מדיום כמו שביקשנו וכמו שצריך והצליח להיות עסיסי מאוד יחסית לחלק יבש בדרך-כלל. לידו הוגשו ירקות צרובים על הגריל שהיו טעימים לא פחות.

המנה העיקרית השנייה הייתה סקלופיני של סינטה של עגל ברוטב יין לבן, ציר בקר וחמאת מרווה בתוספת בצקניות שפצלי צרובות קלות בחמאה. וריאציה מקומית על מנת הסקלופיני לימון הקלאסית שהצליחה להיות מרתקת למרות הסכנה הברורה להיות נדושה ומשעממת.

לקינוח ניסינו את הטירמיסו הכבד והעשיר שהיה טוב מאוד ואת האגסים ביין בליווי גלידת התבלינים. שוב, מנות בנאליות להפליא שבוצעו בשלמות.

את הארוחה ליווינו בשתי כוסות של יין רוסו די בארבי מטוסקנה שהשתלבו להפליא עם האוכל.

אחרי לא מעט שנים מצליחה המסעדה הרומנטית והחשוכה של תמר להיות בדיוק מה שמסעדה צריכה להיות, לטעמנו לפחות. מקום לאכול בו.

לאכול טוב ובאווירה נעימה. זה לא זול אמנם, אבל את הטענה הזו אפשר וצריך להפנות אל לא מעט מסעדות אחרות בתל-אביב, מסעדות שמגישות פעמים רבות אוכל סתמי ומטופש, פשוט או מתוחכם, זה לא ממש משנה.

אוכל צריך להיות טעים, ואת זה תמר כהן צדק יודעת לעשות הכי טוב בעולם.

קוצ'ינה תמר, הצפירה 10, 03-6390407. ב'-ה' 18:00 עד חצות, ו' 17:00 עד חצות, שבת 13:00 עד חצות