יוניברסל מתקפלת: תמשיך לרכוש את המדיה של ביטוח ישיר

במשרד הפרסום גליקמן-נטלר-סמסונוב הצליחו לשכנע את חברת המדיה להמשיך לרכוש את המדיה של ביטוח ישיר, ובכך שמרו אצלם את התקציב

התפתחות חדשה בתקציב הפרסום של ביטוח ישיר: בעקבות מהלכים שהתחוללו בימים האחרונים מאחורי הקלעים, הוחלט כי חברת המדיה יוניברסל מקאן תחזור בה מהחלטתה שלא לרכוש מדיה עבור תקציב ביטוח ישיר - כך נודע ל"גלובס".

זאת, לאחר שבאי.די.אי (בעלת המותגים "9 מיליון" ו"ביטוח ישיר") כבר הודיעו על העברת תקציב הקריאייטיב לבאומן-בר-ריבנאי ועל העברת תקציב המדיה ליוניון.

יוניברסל מקאן "התקפלה" לאחר שמשרד הפרסום גליקמן-נטלר-סמסונוב, שזכה באחרונה בתקציב הפרסום של ביטוח ישיר, הפעיל לחץ על חברה המדיה. כפועל יוצא מחזרתה של יוניברסל מהחלטתה, יישאר תקציב הפרסום של המותג במשרד הפרסום גליקמן-נטלר-סמסונוב.

ביום חמישי האחרון נפגש רענן סעד, סמנכ"ל השיווק של אי.די.אי, עם שני משרדי הפרסום - גליקמן-נטלר-סמסונוב ובאומן-בר-ריבנאי. סעד הודיע לגליקמן כי מאחר שאין להם כרגע פתרון לתקציב המדיה של ביטוח ישיר, החברה תפסיק את ההתקשרות עם המשרד, והתקציב יועבר למשרד פרסום אחר. באומן-בר-ריבנאי קיבל הודעה כי הוא זה שיטפל בתקציב.

מאחר שכבר עם זכייתו במכרז על תקציב 9 מיליון ויתר באומן על הטיפול בתקציב המדיה, אמורה הייתה חברת המדיה יוניון לרכוש את מלוא התקציב של אי.די.אי. אך נראה כי בגליקמן-נטלר-סמסונוב סירבו להשלים עם רוע הגזירה והפעילו לחצים כבדים על יוניברסל, ונראה כי אלה עשו את שלהם.

עסקת חבילה

כפי שנחשף ב"גלובס", בשבועות האחרונים התחוללה דרמה בכל הקשור במערך הפרסום של קבוצת אי.די.אי. קבוצת מקאן-אריקסון, שהפסידה במכרז על תקציב הפרסום של 9 מיליון, הודיעה לחברה כי תפסיק לרכוש את המדיה שלהם כמעט באופן מיידי. יוניברסל מקאן משמשת כזרוע המדיה בטלוויזיה של גליקמן-נטלר-סמסונוב, המשרד שמטפל בתקציב הקריאייטיב של ביטוח ישיר (אף הוא של אי.ד.אי). המהלך של מקאן הותיר את גליקמן ללא מענה בתחום המדיה.

מנגד טענו בקבוצת אי.די.אי כי עם זכייתו של גליקמן בתקציב הובהר לו כי הזכייה בתקציב היא עסקת חבילה הכוללת יכולת לתת פתרון לתקציב המדיה, ולכן במצב החדש שנוצר ראו במשרד הפרסום כאחראיים לפתרון.

מיוניברסל ומאי.די.אי לא נמסרו תגובות.