הקלה בעונשם של מנהלי אורנית ני"ע: ירצו 14 חודשי מאסר

ביהמ"ש המחוזי הפחית 6 חודשים מהעונש של 20 חודשי המאסר שנגזר על אורן סרוסי ואורי בן-נפתלי, שהורשעו ב-65 עבירות של תרמית בניירות ערך

בית המשפט המחוזי בתל-אביב הורה היום (ג') על הפחתת 6 חודשים מהעונש של 20 חודשי המאסר בפועל שגזר בית משפט השלום בעיר על אורן סרוסי ואורי בן-נפתלי, בעליה ומנהליה לשעבר של חברת ההשקעות אורנית ניירות ערך, שהורשעו ב-65 עבירות של תרמית בניירות ערך. לפיכך ירצו השניים 14 חודשי מאסר.

עם זאת, בית המשפט המחוזי דחה את ערעורם של סרוסי ובן-נפתלי על עונש הקנס בסך 45 אלף שקל שנגזר על כל אחד מהם.

"יש מקום לייחס משקל מוגבל לעובדה שהמערערים לא הרוויחו כתוצאה ממעשיהם, גם אם הערך המוגן נפגע כתוצאה מפעילותם המניפולטיבית. אין בכך כדי להשפיע לעניין עצם ההרשעה, שהרי העבירה היא עבירה התנהגותית ולא תוצאתית. עדיין, יש לכך השלכה, מוגבלת לעניין הענישה", קבעו השופטים דבורה ברלינר, ג'ורג' קרא ומרים סוקולוב.

למרות ההחלטה לקצר את העונש, ציינו השופטים בהחלטתם כי "מקובלים עלינו לחלוטין כל דבריה של שופטת בית משפט השלום, מיכל ברק-נבו, באשר לצורך בענישה משמעותית בעבירות כלכליות בכלל ובעבירות שעניינן שוק ההון בפרט".

בדצמבר 2011 גזר בית משפט השלום בתל-אביב 20 חודשי מאסר בפועל וקנסות בסך 45 אלף שקל כל אחד על סרוסי ובן-נפתלי, לאחר שהורשעו ב-65 עבירות של תרמית בניירות ערך. על החברה, שהורשעה בביצוע 23 עבירות של תרמית בניירות ערך, גזרה השופטת מיכל ברק-נבו קנס בסך 10,000 שקל.

השופטת קבעה כי הנזק שגרמו סרוסי ובן-נפתלי לציבור המשקיעים הוא גדול מאוד, גם אם הם לא הפיקו רווח אישי כתוצאה מפעילותם האסורה.

באמצעות עורכי הדין גיל דחוח וגלית רוטנברג ערערו סרוסי ובן-נפתלי, הן על הרשעתם והן על העונש שנגזר עליהם. בית המשפט המחוזי דחה את הערעור לעניין ההרשעה, אך קיבל, כאמור, באופן חלקי, את הערעור לגבי העונש.

המדינה יוצגה בידי עו"ד עמית בכר מפרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה).