מנכ"ל AIG: "גיל הפרישה צריך לעלות ל-80 בתום המשבר"

רוברט בן-משה טוען שאחת המסקנות מהמשבר הנוכחי הינה העלאת גיל הפרישה ■ בן-משה גם מזהיר מהאפשרות של יציאת יוון מגוש האירו ■ מדריך ומחשבון פרישה

מנכ"ל חברת הביטוח AIG אמר במהלך סוף השבוע בראיון כי המשבר באירופה מראה שעל המדינות לקבל את העובדה שאנשים ייצטרכו לעבוד שנים רבות נוספות בעקבות העלייה המתמשכת בתוחלת החיים בעולם.

"גילאי הפרישה צריכים לעלות ל-70 או אפילו 80 שנה", אמר רוברט בן-משה, מנכ"ל החברה בראיון שהתקיים בוילה שלו בדוברובניק שבקרואטיה. "זה יפחית את העלויות של הפנסיה ושירותי הרפואה. הממשלות יאפשרו למבוגרים לעבוד יותר על מנת להפחית את העול המונח על הכתפיים של הצעירים".

במהלך דבריו התייחס בן-משה למשבר החוב באירופה ולאפשרות שיוון תפרוש מגוש האירו. בן-משה אמר שפרישה של יוון תהיה אסון עבור המדינה ודחק בממשלות אירופה לנקוט בצעדים שימנע את פרישת יוון. "האנשים ביוון צריכים להבין שאין להם דרך אחרת", אמר בן-משה בראיון. "הממשלה שם חייבת להכריח את העובדים לעבוד במשך תקופה ארוכה יותר. במידה וזה לא יקרה, והמדינה תפרוש מגוש האירו, המדינה תיאלץ להתמודד עם זינוק באינפלציה מה שעלול לפגוע בבעלי הכנסה קבועה".

תוחלת החיים הממוצעת ביוון עומדת היום על 81.3 שנים בעוד שגיל הפרישה ממוצע במדינה עומד על 59.6 שנים, שהינו בין הממוצעים הנמוכים ביותר באירופה, כך עולה מהנתונים שאספה סוכנות בלומברג.