מוריס לוי: השוק הישראלי הוא מקור לכישרונות קריאייטיב ודיגיטל

יו"ר ובעלי קבוצת פובליסיס העולמית הודיע רשמית על רכישת משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי ■ עפ"י הערכות, העסקה נעשתה לפי שווי של 50 מיליון דולר

16 שנה לאחר כניסתו לשוק הישראלי, מתייצב היום (א') מוריס לוי, יו"ר ובעלי קבוצת הפרסום פובליסיס העולמית, כדי להודיע רשמית על הצעד המשמעותי ביותר שמבצעת החברה בישראל מאז רכשה את משרד הפרסום אריאלי: רכישת משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי.

על-פי הערכות, העסקה נעשתה לפי שווי של 50 מיליון דולר למשרד.

"המהלך", אומר לוי, "משקף את הביטחון והאמונה של פובילסיס בשוק הישראלי ואת תפיסתו כמקור של כישרונות והזדמנויות, בעיקר בכל הקשור לתחומי הקריאייטיב והדיגיטל".

מהלך רכישת המניות בבאומן הוא חלק מניסיון למקסם את כוחה של פובליסיס בישראל באמצעות יצירת שתי זרועות פרסום חזקות: האחת - הזרוע של באומן-בר-ריבנאי, המנוהלת על-ידי יוסי לובטון ומייצגת את סוכנות סאצ'י&סאצ'י. השנייה - באמצעות גלר-נסיס, הצפוי להפוך לפובליסיס ישראל המכנסת תחתיה את פעילות משרד הפרסום גלר-נסיס וחברת האינטראקטיב אידיאולוג'יק. פובליסיס ישראל תנוהל על-ידי ארי מלמוד. בנוסף, תופעל בארץ זרוע של ליאו ברנט, שתוצמד כנראה למשרד רגב-קויצקי.

מי שעתיד לשמש כיו"ר קבוצת פובליסיס בישראל הוא יורם באומן, שלו מייחס לוי תפקיד מפתח בהצלחת הקבוצה: "אני מכיר את יורם כבר 16 שנה", אומר לוי, "יש לנו מערכת יחסים ארוכה, ועשינו מספר ניסיונות ל'ריקוד משותף' מאז רכישת אריאלי. אני מאמין שהוא מנהיג חזק, והייתי רוצה שישחק תפקיד של יו"ר, במטרה לוודא שהארגונים עצמאיים".

לוי מדגיש כי שאלת מיזוג בין משרדי הפרסום אינה עומדת על הפרק: "נשמור את שתי הזרועות שלנו בנפרד, אך נמצא דרך לשתף פעולה כשהדבר יהיה רלוונטי, תוך חיפוש דרך לנצל את הקשרים שלנו והמקום שלנו בשוק, ליצור אימפקט גדול יותר, למקסם את הכוח שלנו, לרתום ולייצר כישרונות ולראות שינוי חיובי בפעילות הקבוצה".

הקבוצה בישראל אמורה לפעול כחברת אחזקות משותפת שבה כל המנהלים, כולל יורם באומן, מחזיקים מניות בחברה המשותפת המהווה תערובת של מניות החברות כולן, זאת בהנחה שהמהלך יקבל את אישור הממונה על ההגבלים העסקיים. "אנחנו מקווים שהבקשה תתקבל", אומר לוי, "זה ייצור סולידריות בין האנשים ואינטרסים משותפים בקבוצה".

פובליסיס היא אחת מקבוצות הפרסום הגדולות והמשמעותיות בעולם, אך בישראל היא נחלה שורת כישלונות, כשהמשרדים שהימרה עליהם ורכשה בהם מניות נקלעו למשברים לא פשוטים.

העסקה הנוכחית של רכישת המניות בבאומן-בר-ריבנאי מתבצעת מול יורם באומן, לאחר שהוצאו השותפים המייסדים האחרים, שוני ריבנאי, מיקי בר ומשה גאון, ועל כל המשרדים בהם שותף באומן - המשמעותי בהם הוא רגב-קויצקי.

יורם באומן עצמו יחזיק 7% ממניות הקבוצה כולה בישראל ויישאר פעיל לפחות 5 שנים.

האחזקות המרכזיות
 האחזקות המרכזיות