AIG: גרושות? שלמו יותר על ביטוח הרכב כי אתן לא זהירות

בגלי צה"ל דיווחו הבוקר על מקרה של אישה שרצתה לבטח את הרכב שלה ונתבקשה לשלם יותר על הביטוח מכיוון שהיא גרושה ■ ב-AIG טוענים שיש להם מחקרים שמוכיחים שנשים גרושות פחות זהירות

נפתח עם עצה לנשים: אם אתן רוצות לבטח את הרכב בחברת AIG, כדאי לכן שתהיו נשואות. בגלי צה"ל מדווחים הבוקר על כך שחברת הביטוח AIG גובה פרמיות יותר גבוהות מנשים גרושות לעומת נשים נשואות, בטענה שנשים גרושות נוהגות באופן פחות זהיר מנשים נשואות.

בגלי צה"ל דווחו הבוקר על המקרה של אישה, שקוראים לה דקלה, שרצתה להעביר לבעלותה מכונית שהייתה שייכת לאחותה וגם את הביטוח של הרכב. לאחר בירור קצר עם נציגת חברת הביטוח AIG התברר שעל דקלה לשלם 97 שקל יותר על ביטוח החובה ו-250 שקל יותר על הביטוח המקיף לרכב לעומת הסכומים שאחותה שילמה.

"אין בינינו הבדל בגיל ולשתינו יש רישיון נהיגה במשך אותו מספר שנים", הבהירה אחותה של דקלה שהופתעה מתשובת חברת הביטוח. "לשתינו אין שלילה או עבר בעייתי - ולכן אין שום סיבה שהפרמיה תעלה. בתשובה הם אמרו לנו שזה בגלל שהיא גרושה. אמרנו 'זה לא הגיוני' והם ענו לנו שסטטיסטית גרושות עושות יותר תאונות".

ואכן ב-AIG לא מסתירים את העובדה שהפרש המחירים נובע מהעובדה שהיא נוהגת להעלות את פרמיית הביטוח לאנשים לא נשואים לעומת אנשים נשואים. בחברה טוענים שיש להם מחקרים שמוכיחים, לטענתם, שנשים גרושות נוהגות באופן פחות זהיר מאשר נשים נשואות.

מ-AIG נמסר בתגובה כי "החברה מבצעת תמחור דיפרנציאלי שנועד להטיב עם לקוחות זהירים ומבוסס על סטטיסטיקות שנערכו לאורך השנים ומתייחסות בין היתר לגיל, ותק נהיגה ומצב משפחתי. כך למשל נשים ישלמו פחות מגברים היות והן נחשבות לנהגות זהירות יותר, הורים ישלמו פחות היות והם נחשבים זהירים יותר וגם נשואים ישלמו פחות מלא-נשואים".