ה-One S של HTC - חזק ומעוצב, אך לא זול

הסמארטפון מבית HTC הוא מכשיר יחסית מוצלח שפונה יותר להמונים לעומת ה-X ומציע תחרות חזקה לדגמים מקבילים של סוני מובייל ומוטורולה

חברת HTC מנסה למצב את עצמה בשוק הסלולר המקומי עם סדרת ה-One. המכשיר השני שהושק בארץ הוא דגם S, אחיו הקטן יותר של דגם X, שנחשב לסמארטפון הפרימיום של החברה.

מסך: גודל המסך של One S הוא 4.3 אינץ' - קטן משל One X (כ-4.7 אינץ'). אולי לא מדובר במסך ענק כמו שחלק מהמשתמשים התרגלו לקבל במכשירי הפרימיום, אבל מדובר בצג באיכות מוצלחת מאוד שיתאים לרוב האנשים, שמעדיפים מכשיר קצת יותר קטן, אבל עם צג שמאוד נוח לעבוד איתו.

עיצוב: בדקנו מכשיר שחור עם מסגרת אדומה עדינה לעדשת המצלמה בגב המכשיר. הצד האחורי הוא משטח מטאלי קרמי בשחור אולטרה-מאט, מה שמספק תחושה נעימה ולא פלסטיקית כאשר אוחזים במכשיר. הבעיה היא שתוך זמן קצר הצבע של מסגרת המכשיר החל להתקלף.

ממשק: ה-S פועל בבסיסו על אנדרואיד גרסה 4.0.3 (אייס קרים סנדוויץ'), כאשר מעליו יושב ממשק ה-Sense המוצלח של HTC. הממשק הזה מציע גישה מהירה ליישומים מעודפים מעמוד ההמתנה, ווידג'טים (מיני יישומים) יפים, כמו מזג האוויר ואנשי קשר ואפליקציות של נגן מוזיקה, משימות (עם סנכרון לשירות האינטרנט של גוגל) ושיתוף חיבור האינטרנט בצורה קלה למכשירים אחרים. מלבד זה, יש כאן אפשרות נוחה להעלאות תמונות לפייסבוק, טוויטר, סקיידריב, פיקסה, אינסטגרם, פליקר וגם דרופ-בוקס. דרופ-בוקס גם מספקת לרוכשי המכשיר נפח אחסון של 25 ג'יגה ללא עלות למשך שנתיים.

יכולות: ה-One S מגיע עם מעבד כפול ליבה במהירות 1.5 ג'יגה הרץ, לעומת מעבד ארבע ליבות באותה מהירות בדגם ה-X. בפועל מהירות המעבד של ה-S תספיק לרוב האנשים לעבודה, במיוחד לאור העובדה שגרסת אנדרואיד 4 עדיין לא תומכת בצורה מיטבית במעבדי ארבע ליבות. נפח הזיכרון הפנימי ב-S עומד על 16 ג'יגה, ללא יכולת הרחבה באמצעות כרטיס.

סאונד: הדגם הזה מגיע עם התקן סאונד של מותג האודיו Beats של ד"ר דריי. הסאונד שה-S מספק מוצלח, אולם הוא לא מגיע עם אוזניות של Beats בדומה לדגם ה-XL שיצא בארץ לפני מספר חודשים.

מצלמה: HTC הקדישה המון מאמץ ליכולות הצילום של ה-One S. המצלמה מגיעה עם חיישן 8 מגה פיקסל והמון אפשרויות צילום, כמו צילום סטילס בזמן צילום וידיאו או צילום מספר תמונות במהירות רבה. בעוד שאיכות התמונות ביום בסך הכול טובה, כאשר המקום שבו מצלמים חשוך מעט, האיכות יורדת בצורה משמעותית.

בשורה התחתונה: ה-One S הוא מכשיר יחסית מוצלח שפונה יותר להמונים לעומת ה-X ומציע תחרות חזקה לדגמים מקבילים של סוני מובייל ומוטורולה.

מחיר: כ-3,900 שקל בסלקום; כ-3,200 שקל ב-טאץ' גרופ (היבואן הרשמי). בשבועות הקרובים גם באורנג'.

ציון: 8.5.