בדיקת "גלובס": תוותרו על אייפון וגלקסי בשביל ווינדוס?

על רקע כניסתה הצפויה של מיקרוסופט לשוק הסלולר הישראלי בנובמבר, בודק "גלובס" מה מציעים המכשירים מבוססי מערכת ההפעלה חלונות 8

במהלך נובמבר ייכנס לשוק מכשירי הסלולר בישראל שחקן חדש - מיקרוסופט. ענקית התוכנה תשיק את מערכת ההפעלה הסלולרית שלה ווינדוס פון 8. מדובר בשינוי משמעותי מאוד לצרכן המקומי, שעד היום התרגל לרכוש סמארטפונים בעיקר תחת מערכת ההפעלה של אפל או של גוגל. שחקן חדש אולי יצליח לגרום לקצת תחרות במדינה שבה אייפון וגלקסי אס הם המכשירים שתופסים חלק נכבד מהשוק.

השקת ווינדוס פון 8 צפויה במדינות רבות בעולם בסוף אוקטובר, ככל הנראה, סמוך להשקת מערכת ההפעלה חלונות 8 המיועדת למחשבים וטאבלטים. המטרה של מיקרוסופט היא להיות בכל המוצרים הניידים שהמשתמש עובד איתם. הנשק של החברה הוא פלטפורמה אחת, זהה ונוחה, שהמשתמש לא צריך ללמוד בכל פעם מחדש כשהוא עובר ממכשיר למכשיר.

מה חדש בווינדוס פון 8?

תצוגת האריחים: בעוד שבגרסה 7 הממשק כולל אריחים המציגים כל הזמן מידע מתחלף באפליקציות עצמן (מזג האוויר, פגישות, מיילים, תמונות), אך אי אפשר לבחור את הגדלים של האריחים (מה שיוצר מגילה ארוכה שצריך לגלול מטה כדי להגיע לכל אפליקציה), ווינדוס פון 8 מאפשרת גמישות רבה יותר בעיצוב, כך שניתן לבחור את גודל האריחים עליהן מוצגות האפליקציות. אפשר להציג אפליקציה אחת או מספר אפליקציות בו זמנית.

תקשורת מאובטחת: טרנד התקשורת המאובטחת לטווח קצר NFC יאפשר למפתחי אפליקציות לפתח באמצעותו שימושים ליישומים שלהם. מיקרוסופט גם תשתמש בטכנולוגיה הזו לקידום יכולת הארנק הסלולרי שלה, כשתציע יישום אחד המאפשר באמצעותו מספר שימושים (תשלומים, קופונים וכרטיסי מועדון הנוסע המתמיד בחברות תעופה). אפשר יהיה לבצע תשלומים בתוך אפליקציות.

חנות אפליקציות: הצלחה של מערכת הפעלה סלולרית נקבעת לא רק ברמת הידידותיות והיציבות שלה, אלא בעיקר בזכות האפליקציות שפותחו לה. למיקרוסופט יש חסרון גדול בשוק הזה, היא מציעה 100 אלף אפליקציות בחנות שלה, לעומת 600 אלף באנדרואיד ו-700 אלף באפל. לטובתה של מיקרוסופט, אפשר להגיד שהיא מנסה לצמצם את הפער הזה כל הזמן. בישראל המצב קשה יותר לעומת העולם, כי לווינדוס פון 7 ו-7.5 אין עברית, ולכן לא היה אינטרס למפתחים להתאים אפליקציות בשבילה.

במטרה לפתור זאת, עוסקת יורוקום (המייבאת את מכשירי נוקיה ומיקרוסופט לישראל) כבר תקופה ארוכה בקידום הנושא אצל המפתחים הישראלים, במטרה להציע מבחר רב של אפליקציות ביום הראשון לצאתה בארץ. בינתיים, מיקרוסופט העלתה בימים האחרונים את חנות האפליקציות הישראלית שלה. החנות קיבלה גיור מלא של הממשק לעברית, קידום אפליקציות מקומיות (עדיין לא קיימות רבות), קטגוריות של אפליקציות חינם (פייסבוק, Whatsapp ו-Shazam) ואפליקציות בתשלום (משחקים). מחירי האפליקציות נעים סביב 4.90 שקל.

שווה לחכות?

הלקוח יתלבט כעת בין מכשירי אנדרואיד, אייפון או אחד ממכשירי הווינדוס פון, שעל סמך התרשמותנו מהגרסאות הקודמות, היא מערכת הפעלה מהירה וידידותית מאוד לשימוש, שבה כל המידע מוצף כלפי מעלה במערכת מבלי שצריך לבצע פעולה מסוימת כדי לקבל אותו. היתרון של מיקרוסופט יהיה חיבור טבעי בין מחשבים וטאבלטים המגיעים עם חלונות 8, בעוד שמספר האפליקציות הישראליות, לפחות בהתחלה, יהיה נקודת התורפה. לפחות בהתחלה, אנחנו מצפים שמכשירי ווינדוס פון 8 לא יהיו יקרים מאוד. עד היום דאגה נוקיה לסבסד את מכשירי הווינדוס פון משמעותית, ואם תעשה את זה גם כאן, אולי המתחרים יילכו בעקבותיה.

"גלובס" סוקר את שלושת מכשירי הדגל שיגיעו לארץ בחודשים הקרובים

מה מציעים
 מה מציעים

נוקיה Lumia 920: טעינה אלחוטית ומצלמה משופרת

נוקיה היא השותפה האסטרטגית של מיקרוסופט.

מסך: דגם הדגל Lumia 920 מגיע עם טכנולוגיית המסך Pure Motion HD Plus, המציעה לדברי נוקיה תמונה חדה וחלקה יותר ממסכי HD אחרים.

הטלפון מזהה שהמכשיר נמצא באזור עם אור שמש ישיר ומתאים את עצמו, כך שניתן לצפות בקלות במסך ה-4.5 אינץ' שלו. גימיק חמוד הוא האפשרות להמשיך לעבוד איתו לא רק במגע ישיר עם האצבעות, אלא אפילו עם כפפות.

מצלמה: המצלמה מגיעה עם חיישן של 8.7 מגה פיקסל, כולל טכנולוגיית PureView המשפרת את איכות התמונות. בנוסף, המצלמה מאפשרת צילום תמונות מוצלח יותר בלילה, בזכות השארת העדשה פתוחה זמן ארוך יחסית בעת צילום, להחדרת אור. בנוסף, אפשר למחוק מהתמונות עצמים לא רצויים, כמו עובר אורח שמופיע בתמונה.

סוללה: הסוללה מגיעה בנפח 2,000 מילי אמפר עם מעבד כפול ליבה במהירות 1.5 ג'יגה הרץ, שאמור לאפשר למכשיר שימוש נבון יותר בסוללה. בנוסף, יש כאן מטען אלחוטי של חברת FatBoy מתקן Qi, המאפשר לטעון את המכשיר בקלות על מתקן מהסוג הזה. נוקיה חתמה הסכמים עם חברת התעופה וירג'ין אטלנטיק להתקנת המטענים בטרקלינים בשדות תעופה. הסכם נוסף הוא עם רשת בתי הקפה קופי בין, שתתקין מטענים בסניפים שלה.

מתי? החברה צפויה להשיק את סמארטפון הדגל הראשון שלה עם ווינדוס פון בישראל רק בסוף שנה זו או תחילת 2013.

8X HTC: עמיד לשריטות עם דגש על מוזיקה

חברת HTC הטיוואנית הציגה ביום רביעי שעבר את דגם הדגל שלה המותאם לחלונות של מיקרוסופט. המכשיר מגיע במספר צבעים: צהוב, אדום, כחול ושחור.

מסך: 8X יגיע עם מסך בגודל 4.3 אינץ' ורזולוציה בתקן של 720p. בנוסף כולל המסך הגנה נגד שריטות באמצעות ציפוי של חברת קורנינג מסוג גורילה גלאס 2 וגם מנגנון מניעת השתקפות מאור שמש ישיר.

מעבד: המעבד של ה-8X הוא כפול ליבה במהירות 1.5 ג'יגה הרץ.

מידות: עוביו 10.12 מ"מ והמשקל שלו הוא 130 גרם.

מצלמה: יש לו מצלמה אחורית עם חיישן של 8 מגה פיקסל ומצלמת וידאו קדמית בתקן 1080p, אשר לדברי מיקרוסופט, מסוגלת לתת תמונה רחבה ואיכותית בניהול שיחות וידיאו בסקייפ.

סוללה: הספק הסוללה עומד על 1,800 מילי אמפר.

מוזיקה: ה-8X גם כולל את האקולייזר של מותג האודיו Beats מבית הראפר ד"ר דריי.

מתי? הוא מתוכנן להגיע לארץ כבר בנובמבר.

סמסונג ATIV S: מכשיר דק עם מסך גדול

החברה מציעה אלטרנטיבה מבית מיקרוסופט לגלקסי S3 עם האנדרואיד. גם הווינדוס פון של סמסונג יצויד בתקשורת NFC.

מסך: המכשיר הזה יכלול מסך 4.8 אינץ' בטכנולוגיית HD Super AMOLED ברזולוציה של 720p.

מידות ועיצוב: עובי של 8.7 מ"מ, משקל של 135 גרם וגימור של מתכת כסופה בגב הטלפון.

מצלמה: המצלמה תגיע עם חיישן של 8 מגה פיקסל.

מעבד: מעבד כפול ליבה במהירות 1.5 ג'יגה הרץ.

סוללה: סוללה עם הספק של 2,300 מילי אמפר.

מתי? בישראל מתכננת החברה להשיק את דגם ATIV S במהלך נובמבר או דצמבר.