אחרי 11 שנים: מנכ"לית AIG ישראל חוה פרדימן שפירא פורשת

לא מן הנמנע שתישאר בקבוצה גם לאחר מכן ■ טרם ידוע מי ימונה במקומה לתפקיד

לאחר כ-11 שנים בתפקיד, חוה פרידמן שפירא, המנכ"לית השכירה הוותיקה ביותר בענף הביטוח, הודיעה על כוונתה לפרוש מתפקידה כראש AIG ישראל כבר בחודשים הקרובים. החברה מסרה כי פרידמן שפירא "תמשיך בתפקידה עד למינוי מנכ"ל חדש, וזאת עד אמצע שנת 2013". לפי שעה לא ידוע מי ימונה במקומה לתפקיד.

לא מן הנמנע שפרידמן שפירא תישאר בקבוצת AIG גם לאחר פרישתה. לדברי רוב שימק, נשיא ומנכ"ל צרט'יס EMEA, "אנו מוקירים ומעריכים את הייחודיות של האופרציה הישראלית ורואים בחוה כבעלת ידע עשיר בניהול עולם הביטוח, וספציפית הביטוח הישיר, אותם נשמח להעביר לשאר חלקי העולם". פרידמן שפירא ציינה כי "הנהלת הארגון מעלה את האפשרות להמשך מעורבותי בעתיד בפעילויות שונות בחברה בארץ ובחו"ל".

פרידמן שפירא, שנמצאת בחברה מאז הקמתה, מונתה למנכ"לית באוקטובר 2001. במהלך כהונתה היא נדרשה, בין היתר, לנהל את החברה בצל קריסתה של החברה-האם האמריקנית. בעוד שהקבוצה העולמית נזקקה לסיוע מצד משלם המסים האמריקני על מנת לשרוד, החברה בישראל לא נפגעה במידה ניכרת ואף שמרה על המותג שלה ללא כל שינוי.

רווחי שיא

AIG ישראל החלה לפעול ב-1997 והיא נמצאת בבעלות משותפת של קונצרן AIG העולמי (שמחזיק בשליטה בפועל) ושל קבוצת עורק. מדובר בחברת ביטוח קטנה בשוק המקומי והיא מתמקדת בביטוחי פרט רווחיים, בעיקר בשיווק ישיר ובדגש על ביטוחי הרכב, שבהם היא אוחזת בנתח שוק של כ-2.7% (נכון למחצית 2012).

בהובלת פרידמן שפירא הציגה החברה רווח נקי בכל אחת מהשנים 2001 ועד היום. החברה רשמה באותן השנים רווח נקי מצטבר של כ-473 מיליון שקל, כאשר את המחצית הראשונה של 2012 סיימה ברווח שיא של כ-76 מיליון שקל - השלישי בהיקפו מכלל הענף, כולל חברות הגדולות ממנה בהרבה.