גאדג'טים: סמארטפון של HTC - הווינדוס-פון 8 פוגעת בחוויה

ה-8X היה אמור להביא את הבשורה של הווינדוס פון 8, אבל במקום זאת הוא מוכיח לנו שמדובר במערכת הפעלה לא בשלה, שצריכה לעבור דחוף מקצה שיפורים

הסמארטפון הראשון שהושק בישראל עם מערכת ההפעלה ווינדוס פון 8 הוא 8X של חברת HTC. מדובר בדגם הדגל של החברה בתחום, שהצליח להקדים במספר שבועות את השקת Ativ S של סמסונג בישראל, ולפחות בחודשיים את הלומיה 920 של נוקיה. ההשקה המוקדמת של 8X מתבררת כשגויה, משום שווינדוס פון 8 סובלת מבאגים רבים, שפוגעים בחוויה של הסמארטפון.

עיצוב: ה-8X הוא מכשיר יפהיפה, הוא מגיע בעולם בשלל צבעים: צהוב, סגול ואדום. בארץ הוא נמכר כרגע רק בשחור. הסמארטפון הזה נעים מאוד למגע, בזכות הגומי הרך בצד האחורי שלו, כאשר החלק הקדמי עשוי ממקשה אחת של המסך. העובי של הטלפון עומד על 10.1 מ"מ והמשקל 130 גרם. מדובר באחד הסמארטפונים היותר מושקעים בעיצוב שלהם, שראינו בתקופה האחרונה.

חומרה: המסך מגיע בגודל 4.3 אינץ' והתחושה שהוא גדול יותר ממה שהוא באמת. איכות הצבעים מעולה עם רזולוציה של 720 על 1280 פיקסלים. נפח האחסון עומד על 16 ג'יגה, ללא יכולת הרחבה. המעבד הוא כפול ליבה במהירות 1.5 ג'יגה הרץ. למרות שלא מדובר במעבד הכי חזק בשוק, ווינדוס פון 8 מאפשרת למכשיר לעבוד במהירות גבוהה וחלקה.

מוזיקה: כמו סדרת ה-One של HTC, המגיעה עם תו תקן של חברת האודיו Beats, גם ב-8X אפשר למצוא את הלוגו b מתנוסס בגאווה על הצד האחורי של הטלפון. ביטס מספקת צליל טוב יותר בעת האזנה לשירים עם אוזניות, כאשר הדגש היה בעיקר על הגברת הבאס.

ממשק: ווינדוס פון 8 היא מערכת הפעלה מהירה מאוד, שמאפשרת לנווט בה בנוחות. הגישה של מיקרוסופט היא שבמבט חטוף על עמוד הבית המשתמש יקבל את כל המידע בו הוא מעוניין, מבלי ללחוץ על אף אייקון. לצורך כך, בנתה מיקרוסופט את ממשק האריחים שלה, הכולל קוביות המשמשות כמעיין חלונות למידע מתוך האפליקציה.

למשל, אפליקציית "מעודפים", תציג כל הזמן התראות על מיילים או מסרונים חדשים וסטטוסטים מפייסבוק. אפליקציית "חדשות", תציג כותרות מתחלפות. הרעיון הזה עובד בצורה טובה, כאשר המשתמש יכול לשנות את גודל האריחים או את הסדר שלהם. מדובר בגישה מוצלחת, לממשקי האייקונים של אפל או גוגל.

HTC הוסיפה אופציות משלה למכשיר, כמו למשל הנמכת הצלצול כאשר הטלפון מצלצל והמשתמש מזיז אותו, הגברת הרינגטון כאשר המכשיר נמצא בכיס המכנסיים, והשתקת הצלצול כאשר הופכים את ה-8X על השולחן.

באגים: הווינדוס פון 8 הוא גם עקב אכילס של ה-8X, המערכת קורסת ללא התרעה, המסך קופא לעיתים קרובות, גם שמדובר בפעולה כמו שיחה נכנסת. משתמשי שירות המייל - ג'ימייל של גוגל יגלו שלפחות בעברית, חלק מהמיילים נשלחים בג'יבריש. בעיה שלא נתקלים בה בשימוש עם מייל משרת אקסצ'יינג'. שירות המסרים המיידים הפנימי של הטלפון - לייב מסנג'ר, סובל מעיכובים רבים בקבלת הודעות.

אפליקציות: מיקרוסופט מאוד מתאמצת להביא אפליקציות לווינדוס פון 8. חלק מהאפליקציות הבינלאומיות כמו וואטס-אפ ופייסבוק קיימות כאן. אפליקציות ישראליות של גופים גדולים לא ניתן למצוא בחנות האפליקציות של מיקרוסופט, אבל הדבר אמור להיפתר בחודשים הקרובים.

אפליקציות ניווט (GPS) של Waze או טלמפ (החברה המפתחת את אפליקציות הניווט לסלקום, אורנג' ופלאפון), עדיין לא השיקו גרסאות משלהן. מי שממש יתאמץ יוכל להוריד את אפליקציית GPS Voice Navigation. מדובר באפליקציה המשתמשת במפות של גוגל, היא לא כוללת דיווחים על עומסי תנועה, ממשק בעברית או חיווי קולי בעברית. מצד שני, היא תצליח להביא את המשתמש מנקודה א' ל-ב'. המחיר: 30 שקל.

יתרון גדול לווינדוס פון, הוא האופיס הנייד. מיקרוסופט מספקת בחינם את הגרסאות הניידות של וורד ואקסל שלה, לצפייה ועריכה של מסמכים ישר מהטלפון.

מצלמה: המצלמה מגיעה עם חיישן 8 מגה פיקסל, מיקוד אוטומטי, פלאש וכפתור פיזי לצילום והפעלה. התוצאות היו בינוניות.

סוללה: סוללה בהספק של 1,800 מילי אמפר כלולה בסמארטפון הזה. הסוללה לא ניתנת להחלפה והתוצאות שלה מאכזבות מאוד. קשה מאוד לסיים יום עבודה ללא הטענה נוספת של הסוללה והיא עלולה להסתיים כבר בשעות אחר הצהריים. הבעיה קשורה למערכת ההפעלה, ויכול להיות שבאחד העדכונים הבאים, זמן העבודה שלה ישתפר.

מחיר: 3,290 שקל דרך הייבואן טאץ' גרופ, 3,100 שקל בסלקום, 3,730 שקל באורנג'.

בשורה התחתונה: ה-8X היה אמור להביא את הבשורה של הווינדוס פון 8, אבל במקום זאת הוא מוכיח לנו שמדובר במערכת הפעלה לא בשלה, שצריכה לעבור דחוף מקצה שיפורים.

ציון: 7.5.