מנכ"ל YouPhone: "יכולים להרוויח ב-79 שקל לחודש"

בראיון לתוכנית "ברקוד" ב"גלובס TV" מסביר אריאל שרייבר, מנכ"ל YouPhone, למה המחיר החדש של גולן טלקום הוא "לא שובר שוק", ולמה חצי שנה אחרי שהושקה הלקוחות עדיין לא מכירים מספיק את החברה

מעטים זוכרים, אבל רגע לפני הפצצה שהטיל מיכאל גולן כשהשיק במאי האחרון את גולן טלקום עם חבילה מהפכנית של "הכול כלול" ובלי אותיות קטנות, הייתה זו YouPhone שיצאה עם תוכנית מהפכנית לא פחות, כזו שאפשרה ללקוחות לקנות בסופר ולתדלק בתחנת דלק - ולהוזיל את חשבון הסלולר שלהם.

אלא, שבאופן לא ברור, החברה הצעירה - למרות התשתית הרחבה שיכלו לספק לה רשת השיווק מגה ורשת תחנות הדלק דור-אלון - הייתה מאוד מנומנמת מאז, ורק בשבועות האחרונים פתחה במהלכים שאמורים למשוך אליה את הלקוחות. זאת הן באמצעות חבילה שמחירה המרבי הוא 79 שקל, אך ניתן להפחיתה באמצעות קניות במגה ותדלוק בדור-אלון, והן באמצעות קמפיין בכיכובו של גורי אלפי.

בריאיון לתוכנית ברקוד ב"גלובס TV", מנכ"ל YouPhone אריאל שרייבר משדר אופטימיות, אך לא חושף את המספרים.

- נתחיל בשאלה הכי מסקרנת, כמה מנויים יש לכם כבר?

"נבשר את כמות המנויים שלנו לקראת סוף השנה, כי אנחנו חברה ציבורית. אנחנו בקצב מצוין. יש לנו מעל 20 אלף מנויים לרבעון עכשיו".

- התוכנית שלכם נשמעת מאוד קורצת, ובכל זאת לא נראה שהייתה נהירה אליכם בחודשים האחרונים. למה?

"היה לנו חשוב מאוד להתחיל ולבנות מערכת רצינית לטווח ארוך. לא רצינו לצאת מיד במחיר אטרקטיבי ורק אינטרנטי, בלי שירות, בלי מעטפת. במהלך חצי השנה הזאת בנינו חברה שנותנת כיסוי ארצי בפריסה ארצית של 30 חנויות, אין אף חברה חדשה שנותנת את זה. אנחנו גם החברה היחידה שנותנת שירות תיקונים של מכשירים לכל החברות. היום אנחנו מרגישים שאנחנו מאוד יציבים, ולכן לפני חודש יצאנו בקמפיין חזק מאוד".

- הפסדתם הרבה לקוחות בזמן הזה שעבר. אתם לא מרגישים ככה?

"קצב הנטישה של חברות שיצאו ראשונות עצום כי הן לא בנו תשתית נכונה, וזה הדבר הכי חשוב. לא הפסדנו שום דבר. יש לנו את קצב הנטישה הנמוך ביותר באחוזים כי בנינו משהו רציני לטווח ארוך".

- אפשר להרוויח ב-79 שקל?

"כחברה קמעונאית, אנחנו רגילים למתח רווחים מאוד נמוך. אנחנו בפירוש יכולים להרוויח, והלקוחות שלנו יכולים לצפות לעוד הפתעות בעתיד. אני חש ענף בריוני, קשה, אבל אנחנו מצליחים לדעתי להיכנס בו בצורה טובה מאוד".

- גולן טלקום כבר מציעה חבילה ב-49 שקל. איך אתם יכולים לעמוד בתחרות כזאת?

"קודם כל, אנחנו עדיין הכי זולים, שאף אחד לא יתבלבל. ההצעה של גולן היא נקודתית, ל-6 חודשים ורק למתניידים".

- אבל מה דעתך על המהלך הזה, זה מהלך ששובר שוק?

"הוא מהלך טוב, הוא מהלך שיווקי לא רע בכלל. שובר שוק הוא לא, אני חושב שהמהלך שלנו הוא שובר שוק הרבה יותר. אני חושב שמה שחסר לנו זה היכרות עם הציבור. הציבור עדיין לא מכיר אותנו, אנחנו לא נחשפנו מספיק".

- זה מצחיק שאתה אומר שלא מכירים אתכם, כי בעצם יש לכם תשתית יותר רחבה ממה שגולן טלקום יכולה לחלום עליה.

"את צודקת. ועכשיו, כשהרגשנו בטוחים שיש לנו תשתית מצוינת, יצאנו בקמפיין".

- אמרת שצפויות הפתעות לצרכנים, תן לנו רמז.

"אחד הדברים שאנחנו עושים זה בשילוב מועדון הלקוחות שלנו. אנחנו נותנים כל מיני הטבות ללקוחות, ואת זה מי שיהיה לקוח שלנו יראה תוך כדי. יהיו עוד הרבה צ'ופרים".