תקנות הגנת הצרכן, שנכנסו לתוקפן בדצמבר האחרון, נחשבו לבשורה של ממש: ההמתנה הממושכת והמרגיזה במוקדי השירות הטלפוניים הייתה אמורה להיות נחלת העבר.
חלק מהחברות הפנימו, חלק ממש לא, ולכן בדקנו מהן הסנקציות שקובעות התקנות במקרה ששמים פס על הרגולטור. וכאן, צרכנים יקרים, חבויה הבשורה האמיתית: אין כאלה. האלטרנטיבה היחידה היא להגיש תביעה אזרחית בבית משפט, מה שכנראה רוב הצרכנים אינם מתכוונים לעשות.
בחלוף השנים הבינו במשרד התמ"ת שבלי האפשרות להניף את השוט, כוח ההרתעה שלהם לא ממש יעשה את העבודה. ולכן, בכנסת הקודמת אושרה בקריאה ראשונה הרחבה של סמכויות הממונה על הגנת הצרכן, מה שיאפשר הטלת קנסות של סכומים הנעים בין 35 אלף שקל ל-50 אלף שקל נגד חברות שיפרו את חוק הגנת הצרכן. אתם אולי זוכרים את החוק הזה בזכות השם שניתן לו, "חוק הפופקורן".
הבעיה היא שגם החוק הזה תקוע עד שהכנסת הבאה תגמור לעסוק בתקציב, ואז ישנה גם פגרת פסח והחגים. כך שאולי, רק אולי, בקיץ הבא אפשר יהיה לדון ביישום של התקנות, שכרגע אין להן שיניים.
וגם אם זה יקרה, עוד מוקדם לשמוח: חברות הביטוח והבנקים אינם נכללים בתקנות האלה. למה? כי הגופים הללו כפופים למפקח נפרד שקובע את התקנות ואת התנהלותן.
זמן ההמתנה, כנראה, ימשיך להיות ארוך מהרגיל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.