פובליסיס, LEAD ו-OPEN - בין המתמודדים על תקציב גאפ

היקף תקציב הקריאייטיב של גאפ עמד ב-2012 על כ-600 אלף דולר במחירי מחירון ■ באחרונה נבחר יהושע TBWA לטפל בתקציב המדיה של המותג

מכרז הקריאייטיב של גאפ יצא לדרך: ל"גלובס" נודע כי עם סיום מהלך בחירת חברת המדיה עבור גאפ, החלה ההנהלה בביצוע מכרז הקריאייטיב. בריף קריאטיבי הועבר למספר משרדים, בהם פובליסיס ישראל, שטיפל עד לאחרונה בתקציב H&O, פרסום LEAD וחברת המיתוג OPEN.

יש להניח כי הסיבה שמתמודדים בעיקר משרדים בינוניים-קטנים נובעת מהעובדה כי מדובר בתקציב של יוקרה ופחות בתקציב שנחשב לרווחי, זאת מאחר שהמדיה לא תעבור דרך המשרד שיזכה.

כפי שנחשף ב"גלובס", לפני מספר חודשים הוחלט בגאפ להיפרד ממשרד הפרסום אדלר-חומסקי, המלווה את הרשת מאז השקתה בישראל בשנת 2009. בגאפ הוחלט להפריד לגמרי את כל נושא הקריאייטיב מרכש המדיה, וכדי לא לייצר אפילו זיקה עקיפה בין שני התחומים, יצאה החברה קודם למכרז מדיה, תוך שהיא מודיעה מראש למתעניינים כי מי שיוכל להתמודד בהמשך על תקציב הקריאייטיב הוא משרד שאיננו קשור בחברת המדיה שתיבחר.

מי שנבחר לטפל בתקציב המדיה הוא משרד הפרסום יהושע TBWA. אמנם המשרד רוכש את המדיה שלו באמצעות חברת המדיה TMF, אך הוא גם המשרד היחיד מבין השותפים במיזמי המדיה, שהקפיד לאורך כל השנים להמשיך להחזיק מחלקת מדיה פעילה בתוך הבית.

מנהל המדיה של המשרד, נבו כרמי, שהוא גם המשנה למנכ"ל במשרד, נחשב לאחד מאנשי המדיה הטובים בענף, כך שהבחירה ביהושע איננה פוגעת בשותפים האחרים ב-TMF.

פרסום בעיקר בשילוט חוצות

כבר מתחילת הדרך ברור היה שלא מדובר בתקציב פרסום גדול מבחינה כספית, אך האפיל הבינלאומי שלו קסם למשרדים ולצרכנים. ואכן, פרט לקמפיין השקה מושקע שנשא את הסלוגן "הלו תל-אביב", התמקד עיקר הפרסום של גאפ בקמפיינים נקודתיים - בעיקר בשילוט חוצות ובאינטרנט.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף הפרסום של גאפ עמד בשנה שעברה על 600 אלף דולר במחירי מחירון. ב-2011 פרסמה בהיקף של כ-1.6 מיליון דולר במחירי מחירון, וב-2010 בכ-2.6 מיליון דולר.

לפני כשנה התחלפה הבעלות על רשת גאפ בישראל, כשאלביט קמעונאות שבבעלות מוטי זיסר מכרה את הזיכיון לקבוצת גוטקס לפי שווי של 40 מיליון שקל. הקבוצה מייבאת לארץ גם את זארה, פול אנד בר ומסימו דוטי.

מגאפ לא נמסרה תגובה.