ניו-יורק: ביהמ"ש חסם איסור על מכירת משקאות ממותקים גדולים

בית המשפט העליון של ניו-יורק קבע כי כי הצעת החוק של ראש העיר מייקל בלומברג מפרה את עיקרון הפרדת הרשויות של המדינה

תוכניתו השנויה במחלוקת של ראש עיריית ניו-יורק, מייקל בלומברג, לאסור מכירת בקבוקי משקאות ממותקים גדולים במסעדות ובדוכני אוכל נדחתה אתמול (ג') על-ידי בית משפט לערעורים של מדינת ניו-יורק, בטענה כי הוא חרג מתחומי סמכותו.

על-פי הדיווח ברויטרס, בהחלטת חטיבת הערעורים של בית המשפט העליון של ניו-יורק נאמר כי החוק המוצע, שהיה אוסר על מסעדות למכור בקבוקי משקה ממותקים בגודל של מעל 16 אונקיות (כחצי ליטר), "מפרה את עיקרון הפרדת הרשויות של המדינה".

הפסיקה אתמול, שאישרה פסיקה של ערכאה נמוכה יותר ממארס שחסמה את החוק, הנחיתה מהלומה על כוונתו של בלומברג לקדם את החקיקה החלוצית הזו של מאבק בהשמנה. יצרני המשקאות ושדולות עסקים טענו כי מועצת הבריאות שמינה ראש העיר חרגה מסמכויותיה ומסמכויותיו כשאישרה את התקנה העירונית.

כל ארבעת שופטי ההרכב פסקו נגד בלומברג ומתחו ביקורת בעיקר על הפרצות בהצעת החוק, שלא הייתה אוסרת מכירת משקאות ממותקים בחנויות מכולת וחנויות נוחות כמו סבן אילבן, שמשווקת בקבוקי 4 ליטר שנקראים "ביג גאלפ" (לגימה גדולה).

בהודעה שפרסם כינה בלומברג את הפסיקה "עיכוב זמני" והתחייב לערער עליה בבית המשפט העליון במדינת ניו-יורק. אם בית הדין הזה יסרב לדון בתביעה, החקיקה תיגנז.