קטגוריית התה הירוק: ויסוצקי יקרה יותר ב-69%-87%

הסכסוך המסחרי בין ויסוצקי וחצי חינם נמשך כבר 8 חודשים, וברשת השיווק טוענים כי לא נרשמה פגיעה במכירות התה ברשת, וכי המחיר לצרכן דווקא ירד

8 חודשים אחרי פרוץ הסכסוך המסחרי בין חברת ויסוצקי לרשת חצי חינם, סופו לא נראה קרוב. בחצי חינם מבהירים כי היעדרותה של ויסוצקי מהמדפים לא פגעה כלל במכירות התה ברשת. יתרה מכך, לטענת חצי חינם , הוצאת ויסוצקי ממדפי הרשת הביאה לירידה במחירי התה.

נכון להיום מוכרת חצי חינם חבילת תה ירוק המכילה 25 שקיקים של המותג "גרינפילד" במחיר של 13 שקל. ברשתות אחרות מגיע מחיר המוצר ל-13.9 שקל. לשם השוואה, אריזת תה ירוק דומה של חברת ויסוצקי נמכרת לצרכן ב-22-26 שקל - פער של 69%-87%.

עוד יצוין כי לדברי קמעונאים, במקרה של ויסוצקי המרווח הקמעונאי נמוך יותר לעומת המרווח הקמעונאי על מוצרי "גרינפילד". ויסוצקי מוכרת לקמעונאים את התה הירוק (מחיר מחירון) ב-17.92 שקל לפני מע"מ (21 שקל כולל מע"מ). מחירו של תה גרינפילד לקמעונאי הוא כחצי מכך.

הנהנים מהיעדרותה של ויסוצקי מחצי חינם הם חברת יוניליוור, בעלת המותג ליפטון, וחברת רוסמן שיווק, המשווקת קו מוצרים רחב תחת המותג "גרינפילד" המיוצר ברוסיה.

המותג "גרינפילד" תפס את מקומה של ויסוצקי במדפי חצי חינם, למרות שהמדפים ממותגים עדיין תחת "ויסוצקי". על הלוגו של ויסוצקי תלתה הרשת הודעה בה נכתב: "לקוחות יקרים. בשל רצונה של חברת ויסוצקי להעלות את המחירים לצרכנים ובהתנגדותנו לעליית המחירים, ייתכן שיהיה מחסור במוצרי ויסוצקי".

"אסור שיהיה מונופול"

לדברי מזל קופרלי, מנהלת סניף חצי חינם בראשון-לציון ומבעלי הרשת, "בשבוע הראשון שבו לא היו מוצרי ויסוצקי הלקוחות שיגעו אותנו, אבל היום אנחנו בכלל לא מרגישים. כמובן שליפטון יצא באותו זמן במבצע 1+1, וזה עשה את העבודה".

לדבריה, "אסור שיהיה מונופול בשום תחום. בגלל שזה ויסוצקי, הם מרשים לעצמם ומעלים את המחיר. העמדה שלנו היא להתמיד במחיר לצרכן, לא לאורך חודש אלא לאורך שנה. ההתמדה היא הדבר הכי חשוב".

קמעונאי אחר, המוכר את ויסוצקי ולא את המותג "גרינפילד", אומר היום (ג') ל"גלובס": "ויסוצקי מפמפם לציבור את המותג בקמפיין וגוזר על זה קופון. אין לויסוצקי מתחרים. אין מישהו חזק שמתחרה בו, ולכן אי-אפשר לדבר עם ויסוצקי על מחירים. זו הבעיה. ויסוצקי מרוויחה הרבה מאוד כסף, רק שהיא חברה קטנה שלא התייחסו אליה למרות שהיא מונופול".

- ויסוצקי מעניקה לכם הנחות על המחירון?

"יש הנחות על מחירי המחירון, אבל ההנחות לא גבוהות. במבצעי מכירה נמכר התה הירוק לצרכן ב-19.90 שקל או ב-21.90 שקל".

"שמים לנו רגליים ברשתות הכשרות"

בחברת רוסמן שיווק מלינים על כך שהם לא זוכים לקבלת-פנים ברוב רשתות השיווק, למרות רמת המחירים הנמוכה ואיכות המוצרים שהם משווקים.

לדברי מתי קסלסי, מנכ"ל ובעלי חברת רוסמן, "התחלנו לייבא תה לפני 7 שנים. המותג מיוצר במפעל אורימיטרייד ברוסיה, שיש לו נתח של 37% בשוק הרוסי. הקמעונאי מרוויח יותר על המוצרים שלנו. בכל רשתות השיווק הכשרות שמים לנו רגליים, ואנחנו לא יודעים למה. ניסינו לשווק בכל הרשתות, אבל לא פותחים לנו כל-כך את הדלתות. לעומת זאת, בחצי חינם, בטיב טעם וברשת קשת טעמים אנחנו עושים עבודה יפה".

מויסוצקי נמסר בתגובה: "לאורך השנים אנו דואגים לספק לקהל לקוחותינו את המוצרים האייכותיים ביותר, העשויים מרכיבים טבעיים בלבד, ללא חומרים משמרים וללא חומרי טעם וריח מלאכותיים, כפי שקיימים במוצרים אחרים. זו הסיבה שבמבחני טעימה אוביקטיבים, אנו זוכים שוב ושוב לאהדת הצרכנים לאורך השנים".

מחירים לצרכן
 מחירים לצרכן