ארנון מילצ'ן מתנגד למעבר חדשות 10 לירושלים

טוען כי הדירקטוריון המלא של החברה כלל לא אישר את המעבר לאולפני JCS בירושלים ■ אולפני JCS נמצאים בשליטת רון לאודר, שהוא גם מבעלי ערוץ 10

איל ההון ארנון מילצ'ן, בעל מניות בערוץ 10, מתנגד להליך המעבר של חברת החדשות של הערוץ לירושלים. ל"גלובס" הגיע מכתב ששלח מילצ'ן באמצעות עורך דינו ליאור פורת ממשרד גורניצקי ושות', בו הוא טוען כי הדירקטוריון המלא של החברה כלל לא אישר את המעבר של הערוץ לאולפני JCS בירושלים, אשר בשליטת רון לאודר, שהוא גם מבעלי ערוץ 10.

פורת רומז למחטף, לאור העובדה כי מונחים בפני הדירקטוריון רק חלקים מחוזה המעבר, וגם הם רק בדיעבד, לאחר שהחוזה כבר נחתם.

באסיפה שהתקיימה היום (ג') אושר החוזה להסכם השכירות בין חדשות 10 לאולפני הבירה בירושלים, על-ידי נציגיו של לאודר ונציגו של יוסי מימן. החברה מתכננת לעבור לירושלים ביום ראשון הקרוב, בתחילת ספטמבר, כמתחייב בחוק הקובע שהחברה חייבת לשדר מעיר הבירה.

פורת הבהיר במכתב ששלח, כי הוא מתנגד להחלטה שהתקבלה באסיפה.

"בעלות המניות רואות פגם חמור בכך שהערוץ נוטל לעצמו דרור להתקשר עם תאגידים שבשליטת בעלי עניין/שליטה בערוץ, טרם קבלת האישורים הנדרשים ופונה לקבלתם בדיעבד", כתב במכתבו.

עו"ד פורת תוהה למה האישור הנדרש מבעלי המניות עוסק בהתחייבויות "מסוימות" ולא בהסכם כולו, ומדבריו עולה כי אין אישור של הדירקטוריון כולו למעבר, גם לאור העובדה שבעלי המניות לא קיבלו את המסמכים המלאים מראש לעיון.

"מתבקש אישור בעלי המניות להתקשרות הערוץ בהסכם השכירות, שעה שזה כלל לא הופץ לעיון ובחינת בעלי המניות, ואף לא פורטו עיקריו", נכתב.

מילצ'ן נאלץ לשלם בשבועיים האחרונים 6 מיליון דולר לרופרט מרדוק ולניוז קורפ, שביקשו להפעיל את הסעיף בחוזה המאפשר להם למכור את חלקם בערוץ 10 באותו הסכום שאותו השקיעו לפני שבע שנים, כשנכנסו כשותפים באמצעותו של המפיק הישראלי.

ב-4 השנים האחרונות הוא אינו שותף בהחלטות בערוץ ולא משקיע בו כסף. באחרונה הלין בפני הרשות השנייה על העובדה שלאודר הוא בעל המניות הדומיננטי בערוץ, למרות שאינו ישראלי. ברשות דחו את טענותיו.

בערוץ 10 לא הגיבו לדברים.

אבי בלשניקוב, יו"ר ערוץ 10, מסר בתגובה: "אין זה ראוי שאתייחס לכל מה שקשור למערכת היחסים בין בעלי המניות. השלמנו בימים אלה השקעה אדירה של קרוב ל-20 מיליון שקל בהקמת אולפן חדשות חדש ומרהיב בלב-לבה של ירושלים, ברחוב יפו. עמדנו בכל דרישות החוק והרגולציה, ואנו עסוקים בגיבוש הבקשה לרישיון לעוד 15 שנה".

ערוץ 10
 ערוץ 10