תקציב AIG יעבור למקאן, אך חלק קטן יישאר ב-LEAD

LEAD ימשיך לטפל במותג AIG מדיקל עד לבחינתו מחדש בשנה הבאה ■ תקציב הפרסום של AIG מוערך ב-20 מיליון שקל בשנה

יום לאחר תום המכרז על תקציב הפרסום של AIG, מתברר כי משרד הפרסום LEAD, שאמור היה לאבד את כל היקף התקציב שבו זכה מקאן-אריקסון, מצליח למזער נזקים ולהישאר במערך הפרסום של החברה.

ל"גלובס" נודע כי LEAD ימשיך לטפל בתקציב המותג AIG מדיקל שהושק באחרונה באמצעות קמפיין. המוצר אמור לתת מענה לתחום הביטוח הפרטי ותשובה לביטוח המשלים של קופות-החולים. ביטוח זה מאפשר תשלום רק על ההפרש בין הביטוח המשלים לפרטי, ועלותו נמוכה יחסית.

הקמפיין שונה במהותו מהקריאייטיב הרגיל של AIG, ונראה בו ילד שמשחק בקוביות ומסביר לאימו כי ביטוח פרטי לא אמור להיות יקר. נראה כי הקמפיין הצליח מאז השקתו לעשות תוצאות מספיק משכנעות כדי שהמותג יישאר בידי LEAD.

על-פי הערכות, היקף ההשקעה במותג יעמוד על 10%-20% מכלל תקציב החברה, שמוערך ב-20 מיליון שקל בשנה.

מסתמן כי התקציב של AIG מדיקל יישאר ב-LEAD עד תום המהלך הנוכחי, ובשנה הבאה הוא ייבחן מחדש.

יוניברסל לא תפגע בשלב זה

מי שעוד יכולה להיות שבעת-רצון בשלב זה היא חברת המדיה יוניברסל מקאן מקבוצת מקאן-אריקסון. עם צאת התקציב למכרז העריכו גורמים בשוק כי אם מקאן תזכה, צפוי להתחולל שינוי גם בתחום המדיה.

יוניברסל קונה חלק מהמדיה של ביטוח ישיר, ולכאורה הזכייה בתקציב AIG, שבו הייתה מעורבת הצעת מדיה, יכולה הייתה לגרום לתגובת שרשרת.

אולם בשלב זה נראה כי יוניברסל תצליח לאחוז בשני קצותיו של החבל: ב-AIG לא מתנגדים שיוניברסל תמשיך לרכוש את החלק שלה בביטוח ישיר, ונראה כי בשלב זה גם בביטוח ישיר לא ממהרים להפסיק אוטומטית את ההתקשרות.

כפי שפורסם אתמול (ד') באתר "גלובס", במכרז על תקציב AIG זכה משרד הפרסום מקאן-אריקסון, שגבר על משרד הפרסום ראובני-פרידן.

רק לפני כשנה סער שוק הפרסום כשאת תקציב הפרסום של AIG לקח משרד פרסום קטן יחסית - LEAD - שגבר במכרז על משרדים גדולים וחזקים ממנו. התקציב יצא למכרז לאחר שהמשרד שטיפל בו במשך 7 שנים, זרמון-גולדמן, נקלע למשבר עמוק שכמעט לא הותיר ברירה בידי קברניטי החברה אלא להכריז על פרידה.

זמן קצר לאחר כניסת LEAD למערך הפרסום של החברה נעשה שינוי בשפה התקשורתית שלה. את מקומו של אבי קושניר שהוביל את הקמפיינים במשך שנים רבות לא תפס פרזנטור אחר, אלא שורה של מפורסמים, שהביאו כל אחד בדרכו את הרעיון של "הכול בקונטרול".