2013: מכירות החטיפים זינקו לשיא של 958 מיליון שקל

עליות המחיר לצרכן שחלו ב-2013 הקפיצו את מכירות החטיפים ■ 3 החטיפים הנמכרים ביותר - במבה, תפוצ'יפס וביסלי - אחראים יחד ל-54% מכלל המכירות

עליות המחיר לצרכן שחלו ב-2013 הקפיצו את מכירות החטיפים לשיא של 958 מיליון שקל. בזמן שהמכר הכמותי עלה בשיעור של 2.4% בלבד, המכר הכספי עלה בשיעור כפול.

יצוין כי בסוף 2012 העלתה חברת אסם את מחירי החטיפים. ואולם, עליות מחיר לצרכן חלו גם בחלק ממותגי שטראוס, למרות שהחברה לא העלתה את מחירי החטיפים מאז חרם הקוטג'.

שוק החטיפים הוא ריכוזי במיוחד, כשאסם ושטראוס אחראיות ל-85% מכלל מכירות החטיפים. אסם שמרה על ההובלה עם נתח שוק כספי של 51.2%, ואילו שטראוס חיזקה את כוחה וכבשה נתח שוק של 33.7%.

השחקנית השלישית, חברת דיפלומט, משווקת המותג פרינגלס, היא היחידה שנחלשת במכירות.

תפוצ'יפס וכיפלי התחזקו

שלושת החטיפים הנמכרים ביותר - במבה אסם, תפוצ'יפס של עלית וביסלי אסם - אחראים יחד ל-54% מכלל מכירות החטיפים. במחירים לצרכן, מדובר במכירות של 518 מיליון שקל בשנה.

במבה הוא המותג המוביל, וביסלי הוא השלישי במכר, אך הצמיחה של שניהם נובעת כולה מעליות מחיר, בו בזמן שהמכר הכמותי של מותגים אלה ירד אשתקד בכ-2%.

לעומתם, מכירות תפוצ'יפס, שהוא המותג השני הנמכר ביותר, נסקו ב-9%, במקביל לעלייה כמותית קטנה יותר, ואלה הסתכמו ב-177 מיליון שקל.

בשנה החולפת לא חל שינוי בדירוג 10 החטיפים הנמכרים. עם זאת, חלק מהמותגים רשמו עליה דו-ספרתית במכירות.

כיפלי חתם את השנה עם עלייה של כ-16%, דובונים עם עלייה של 12%, ואפרופו עם עלייה של כ-11% במכירות.

המותג פרינגלס חווה עליית מחיר, ולמרות שהמכר הכמותי שלו ירד ב-4.2%, המכר הכספי צמח בשיעור של 1.4%.

המותג שוש של עלית ממשיך להתקשות בהתמודדות מול במבה, והמכר הכספי שלו ירד ב-4.2%, וזאת במקביל לירידה קטנה יותר במכר הכמותי - נתון המצביע דווקא על ירידת מחיר בניגוד למגמה שחווה השוק.

שוק החטיפים
 שוק החטיפים