מסתמן: קקטוס הזהב ייערך בינואר ויבחן עבודות של שנתיים

‎תחרות הפרסום לא התקיימה בשנתיים האחרונות, והכוונה היא לתת הזדמנות לעבודות שנעשו במהלכן לקבל הכרה

איגוד חברות הפרסום צפוי לקיים את תחרות הפרסום "קקטוס הזהב" בחודש ינואר הקרוב, לאחר היעדרות של שנתיים - כך נודע ל"גלובס".

הכוונה היא לקיים תחרות שתכלול עבודות שייוצרו במהלך השנתיים האחרונות, ולא כפי שמקובל רק בשנה אחת, זאת כדי לאפשר לעבודות שנעשו במהלך השנים שבהן לא התקיימה התחרות, לזכות בהכרה והערכה.

קיום התחרות בינואר, כמו גם הכוונה לכלול עבודות שנתיים אחורה, מותנים באישור ועדת הקקטוס של האיגוד, שצפויה להתכנס בשבוע הבא.

תחרות הפרסום "קקטוס הזהב" אמורה הייתה להתקיים בנובמבר בשיתוף בינלאומי עם מגזין "Adweek", אולם המלחמה טרפדה את שיתוף-הפעולה.

תחרות ה"קקטוס" התנהלה מספר שנים על רקע חילוקי דעות בענף הפרסום, בנוגע לאופן שבו היא צריכה להתנהל, מי ישפוט ואיך אמורות העבודות להישפט, וכן כמה מעורבות אמורה להיות למפרסמים בתהליך השיפוט.

נעשו ניסיונות שונים - בעיקר לאחר שהמפרסמים החליטו על פרישה מהתחרות - אך בכל שנה התעורר גל ביקורת חדש. ב-2013 הוחלט שלא לקיים אותה באופן זמני, וזו השנה השנייה שהיא לא התקיימה.

לפני שנה, עם כניסת הנהלת האיגוד החדשה לתפקידה, הפך הדיון על "קקטוס הזהב" לחלק חשוב - בעיקר לאור כוונת ההנהלה להחזיר למודעות את חשיבות הקריאייטיב ככלי כלכלי.

אמיר גיא ויגאל בר-און, יו"ר ומנכ"ל איגוד חברות הפרסום, פנו לאיגוד השיווק בהזמנה לקחת חלק בתחרות, כפי שהיה נהוג בעבר, ונראה כי איגוד השיווק ייעתר באופן רשמי.

במקביל נעשתה עבודה מאומצת כדי לבסס פורמט חדש לשיפוט, שישים דגש גם על פרמטרים של אפקטיביות.

אחרי התייעצות גובש מתווה שאמור להביא בסופו של דבר לכך שמאחורי העבודות הזוכות יהיה לקוח אמיתי ששילם כסף עבור הקמפיינים שנעשו, ואילו עבודות שנוצרו לשם תחרויות או כאלה שלא עברו רף מינמלי, לא יוכלו להשתלב בתחרות ולזכות בפרסים.

שינוי משמעותי נוסף אמור להיות גם בחלוקת העבודות לקטגוריות. לפי המתווה החדש יחולקו הקטגוריות לפי מדיות: טלוויזיה, עיתונות, דיגיטל, אאוטדור וכדומה - ולא לפי קטגוריות מוצרים, כפי שהיה עד עתה. הזכיות יהיו לפי מדליות זהב, כסף וארד, אך לא ייבחר קמפיין השנה או משרד השנה, ולא ייקבע ניקוד לכל סוג של מדליה.

אמיר גיא סירב להתייחס לידיעה.